شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسکاتلند#انگلیس#کرونا#بریتانیا

تعلیق طرح کاهش محدودیت‌ها در ولز و اسکاتلند


تعلیق طرح کاهش محدودیت‌ها در ولز و اسکاتلند

نهادهای بهداشتی انگلیس از غلبه ویروس جهش‌یافته هندی در بین مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داده و ولز و اسکاتلند بریتانیا هم به دلیل شیوع ویروس هندی تداوم کاهش محدودیت‌ها را به حال تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اروپا همچنان نگران شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا و وقوع موج جدیدی از این بحران است.

بیش از 3 هزار ابتلای روزانه جدید در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 3165 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت گذشته خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته گذشته به 29.7 رسید. در سراسر آلمان هم در عرض 24 ساعت 86 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

غلبه ویروس جهش یافته هندی در انگلیس

ویروس جهش یافته هندی در انگلیس به ویروس غالب تبدیل شده است. این خبر را سازمان بهداشت عمومی انگلیس (PHE) اعلام کرد. این نهاد هشدار داد که این وروس جهش یافته می تواند خطر بیشتری برای درمان بیماران آلوده به آن نسبت به ویروس انگلیسی ایجاد کند.

جدیدترین آمارهای هفتگی نشان می دهد که 5472 مورد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در انگلیس گزارش شده که در مجموع در این کشور تا به حال 12431 مورد آلودگی به این ویروس شناسایی شده که از تعداد موارد آلودگی های جدید به ویروس جهش یافته انگلیسی سبقت گرفته است.

تسهیل سفر شهروندان اروپایی به فرانسه

فرانسه هم از چهارشنبه آینده سفرها به این کشور برای شهروندان اروپایی را تسهیل می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده افراد کاملا واکسینه شده از 9 ژوئن هنگام سفر به این کشور دیگری نیازی به ارائه تست منفی کرونا ندارند . شهروندانی به عنوان کاملا واکسینه شده ارزیابی می شوند که حداقل دو هفته قبل از سفر خود دومین دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرده باشند. برای واکسن جانسون اند جانسون زمان انتظار حدود چهار هفته و بیشتر در نظر گرفته شده است. این کاهش محدودیت های سفر برای همه شهروندان از کشورهایی که در لیست سبز فرانسه قرار می گیرند از جمله کشورهای جهان سوم، استرالیا، کره جنوبی و یا ژاپن صدق می کند.

خشم صنعت گردشگری انگلیس از محدودیت های سفر اعمال شده از طرف دولت

بخش های مربوط به سفر در انگلیس به شدت از تشدید قواعد سفر در دولت انگلیس خشمگین هستند .روز جمعه سخنگوی شرکت بریتیش ایرویز اقدامات مد نظر دولت در این راستا را به طرز باور نکردنی ناامید کننده و گیج کننده دانست. وی تاکید کرد که نرخ بالای واکسیناسیون در انگلیس که همچنین در دیگر کشورها هم رو به افزایش است باید در واقع این امکان را فراهم کند که کشورهای بیشتری در لیست کشورهای سبز که بدون قرنطینه اجباری می توانند به انگلیس وارد شوند قرار گیرد.

پرتغال در لیست کشورهای خطر کرونایی انگلیس قرار گرفت

انگلیس پرتغال را دوباره از لیست کشورهای امن خود برای سفر خارج کرده و در لیست کشورهایی قرار می دهد که مسافران از این کشورها باید هنگام ورود به انگلیس در قرنطینه اجباری قرار گیرند.

وزیر حمل و نقل انگلیس روز پنج شنبه با اعلام این خبر از تصمیمی سخت سخن گفته و اعلام کرد که به دلیل افزایش آمار مبتلایان جدید در این کشور و مشاهده جهش های جدید این ویروس در پرتغال این تصمیم اتخاذ شده است.

انتقاد پارلمان سوئد از اهمال کاری دولت در مبارزه با کرونا

دولت سوئد به دلیل مواضع و رفتارهای خود در دوران کرونا مورد انتقاد شدید پارلمان قرار گرفته است. کمیته کنترل پارلمان این کشور گزارشی را ارائه داده که در آن دولت را به کاستی های فراوان در این دوران متهم کرده است. از جمله این انتقاد به دولت سوئد وارد شده که هیچ گونه استراتژی در مقابله با این پاندمی اتخاذ نکرده است.

این نهاد سوئدی بر این عقیده است که اقدامات دولت در دوران شیوع این بیماری ضعیف بوده است.

در کشور سوئد در مقایسه با شمار جمعیت، شهروندان خیلی بیشتری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. دولت این کشور تا مدتها همچنان از اعمال محدودیت ها انصراف داده و تنها به توصیه کردن قناعت می کرد.

کمیته کنترل رایشتاگ در سوئد همچنین دولت را به حمایت های ناکافی از ساکنان خانه های سالمندان متهم کرد. در کشور سوئد از آغاز بحران کرونا انسان های پیر بسیار زیادی بر اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

تا روز پنج شنبه حدود 14512مورد مرگ کرونایی در این کشور ثبت شد.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در کارلسروهه آلمان

در کارلسروهه آلمان هم مخالفان محدودیت های کرونایی تجمع اعتراضی را برگزار کردند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود 800 نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

تعلیق طرح کاهش محدودیت ها در ولز و اسکاتلند بریتانیا به دلیل شیوع ویروس هندی

ولز بریتانیا به دلیل شیوع ویروس هندی کاهش برخی محدودیت ها را به تعویق انداخت. "مارک دارک فیلد" ، وزیر اول ولز اعلام کرد که ویروس جهش یافته هندی به سرعت در شمال غربی انگلیس و مرزهای ولز درحال گسترش است. حالا باید برخی مراحل کاهش محدودیت ها به تعویق بیفتد تا انسان های بیشتری واکسینه شوند. این بهترین دفاع در برابر انواع جدید این ویروس است.

اسکاتلند هم برنامه های خود برای کاهش محدودیت ها را به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی به تعویق انداخته است. در انگلیس هم با وجود گسترش چشمگیر کمپین واکسیناسیون همچنان مشخص نیست که بر اساس تصمیمات برنامه ریزی شده از طرف دولت در 21 ژوئن همه محدودیت ها لغو خواهد شد. دانشمندان خواستار تعویق این طرح هستند.

رئیس جمهور آلمان: تا مدتها درگیر عواقب اقتصادی و اجتماعی کرونا خواهیم بود

رئیس جمهور آلمان در دیدار با همتای اتریشی خود در برلین با اشاره به اینکه بدترین دوران بحران کرونا در بخش سلامت را پشت سر گذاشته‌ایم، در عین حال گفت: تا مدت‌ها درگیر عواقب اجتماعی و اقتصادی این بحران خواهیم بود.

"اشتاین مایر" به ارتکاب خطاها در اوایل بحران کرونا اعتراف کرده و گفت: اکنون علائم قابل اعتمادی از این واقعیت وجود دارد که بدترین مرحله شیوع بیماری را پشت سر گذاشته ایم و این حداقل درباره ابعاد سلامتی صدق می کند. وی در عین حال گفت که پیامدهای اقتصادی و اجتماعی این بحران تا مدتها ما را به خود مشغول خواهد کرد.

این دو مقام اروپایی در این باره با هم توافق داشتند که باید در سطح اروپایی به دنبال راه حل هایی برای این بحران بود.

رئیس جمهور اتریش همچنین گفت: این بحران نشان داده است که هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند بر این ویروس غلبه کند.

درخواست سازمان بهداشت جهانی از آلمان و دیگر کشورها برای اهدای سریع تر دوزهای واکسن وعده داده شده

سازمان بهداشت جهانی از آلمان و دیگر کشورها درخواست کرده که دوزهای واکسن وعده داده شده برای کشورهای فقیرتر را اهدا کنند.

یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است که دولت آلمان ارائه 30 میلیون دوز واکسن تا پایان سال را مد نظر قرار داده و این در حالی است که کشورهای فقیرتر تا 3 ماه آینده به این واکسن ها نیاز دارند.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی به سیاست های واکسن کشورهای ثروتمند

سازمان بهداشت جهانی این انتقاد را به کشورهای ثروتمند وارد کرده که قراردادهای جداگانه ای با تولید کنندگان واکسن منعقد می کنند و بیشتر تولید آن ها را برای خود خریداری می کنند. به این ترتیب سازمان کواکس به اندازه کافی واکسن برای بقیه کشورها ندارد.

تمدید شرایط اضطراری کرونایی در دستور کار آلمان

به گفته "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم با وجود کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان جدید اما خواستار تمدید شرایط اضطراری ملی است. بسیاری از مقررات فعلی در همه گیری مانند مقررات واکسیناسیون و یا محدودیت های ورود مسافران به این امر بستگی دارد. تصمیم گیری در این باره توسط پارلمان آلمان اتحاذ می شود. پارلمان آلمان باید هر سه ماه یکبار درباره تمدید این شرایط تصمیم گیری کند.

تایید واکسن فایزر برای کودکان در انگلیس

انگلیس هم استفاده از واکسن فایزر-بیون تک را برای کودکان بین 12 تا 15 سال تایید کرده است.

واکسیناسیون کودکان در دستور کار دولت اسپانیا

دولت اسپانیا هم می خواهد قبل از شروع سال تحصیلی جدید واکسیناسیون کودکان در سنین بین دوازده تا 17 سال را آغاز کند. این خبر را وزیر بهداشت اسپانیا روز جمعه اعلام کرد. وی تاکید کرد که این واکسیناسیون حدود دو هفته قبل از سال تحصیلی جدید آغاز می شود.

در آلمان هم حدود یک پنجم شهروندان واکسینه شده اند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور بالغ بر 16.7 میلیون نفر در این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود 37.4 میلیون نفر هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل حدود 45 درصد شهروندان می شود.

به دلیل کاهش آمار مبتلایان جدید در کشورهای ایتالیا و جمهوری چک دولت آلمان نام این کشورها و همچنین بخش هایی از اتریش، سوئیس ،کرواسی و فرانسه را از روز یکشنبه از لیست مناطق خطر خود خارج می کند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز جمعه اعلام کرده است. کسانی که از این مناطق به آلمان سفر می کنند دیگر هیچ گونه محدودیتی را تحمل نخواهند کرد.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان بعد از بهبودی از بیماری کرونا از قرنطینه خارج شده و به برلین باز می گردد. وی سلامت خود را بدست آورده و تست کرونایش منفی شده و حالا قرنطینه را ترک می کند.

زیهوفر در 10 ماه می تست کرونایش مثبت شده بود و بلافاصله به قرنطینه خانگی رفت. وی در 14 آوریل اولین دوز از واکسن کرونای فایزر را دریافت کرده بود.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 8,161 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 71نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 5,274نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 18 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,968نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 59 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت اخیر 5,250 نفر به کرونا مبتلا شده و 50 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند..

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,694,076نفراز آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 109,857 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,499,878 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,812 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,225,163نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 126,342نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,693,012 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,099نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,701,690 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 89,605 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/