شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#توسعه روابط#واشنگتن#مسکو

دیمیتری پسکوف:

احترام متقابل از جمله ملزومات در توسعه روابط مسکو- واشنگتن است

احترام متقابل از جمله ملزومات در توسعه روابط مسکو- واشنگتن است

سخنگوی کاخ کرملین ضمن تاکید بر لزوم احترام متقابل در روابط میان مسکو و واشنگتن گفت که هرگونه رفتار آمرانه آمریکا منجر به مختل شدن روند گفتگوها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت که احترام متقابل از سوی آمریکا و روسیه از جمله ملزومات مهم در توسعه روابط میان واشنگتن و مسکو محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، پسکوف که این سخنان را در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ مطرح می‌کرد، گفت که هرگونه تلاش و رفتار آمرانه محکوم به شکست بوده و فرآیند آغاز گفتگوها را تخریب خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که پرزیدنت پوتین به دنبال بهبود روابط موجود میان آمریکا و روسیه است؛ ولی با این حال تنها چیزی که این امکان را فراهم می‌سازد، احترام متقابل و تأمین منافع در روابط میان دو طرف است.

سخنگوی کاخ کرملین در خصوص لزوم احترام متقابل در روابط میان مسکو و واشنگتن تاکید کرد که برای هیچ کشوری مقدور نیست که روابط خود را بدون در نظر گرفتن این موارد توسعه بخشد.

پسکوف تاکید کرد: هرگونه تلاش برای رفتاری آمرانه یا نگاه از بالا محکوم به شکست بوده و به علاوه، پویایی فرآیند ایجاد گفتگوها را با شکست مواجه خواهد کرد.