ائمه جمعه در خطبه‌های امروز خود درباره انتخابات و لزوم مشارکت در آن سخن گفتند.

خطبه‌های ائمه جمعه که با سی دومین  سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب مصادف شده بود و به دلیل نزدیک شدن به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری رنگ و لعابی انتخاباتی و سیاسی داشت.  

عدم حضور در انتخابات از گناهان کبیره است

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جامعه وجود دارد موضوع حفظ نظام اسلامی است و باید در این مسیر ممارست کرده و باید نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. البته بر اساس تحلیلی که امام خمینی (ره) در خصوص انقلاب ارائه کردند توجه به مسائل الهی و اجتماع مردم در راستای ایجاد تحول موجب شد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: رقابت باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد اما کینه و دعوا در میان ملت جامعه اسلامی وجود ندارد و بر اساس وصیت امام راحل در خصوص انتخابات مردم باید در تمامی صحنه‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و بر همین اساس باید آحاد مختلف مردم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: بر اساس وصیت امام خمینی (ره) همه آحاد جامعه مسئولیت اصلاح و انتخاب افراد را بر عهده دارند و عدم حضور مردم در انتخابات می‌تواند در رأس گناهان کبیره باشد این در حالی است که برخی پس از عدم احراز صلاحیتشان در انتخابات گفتند که انتخابات را قبول نداریم و باید به آنان گفت شما چه‌کاره هستید که برای اسلام تعیین تکلیف می‌کند آن هم زمانی که امام ملت حضور در انتخابات را وظیفه مردم دانسته است.

توصیه‌های انتخاباتی از تریبون نماز جمعه/ عدم حضور در انتخابات از گناهان کبیره است/ ولله که نادیده گرفتن آرا مردم، کذب محض است

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) در ادامه در خصوص انتخاب کاندیداها تاکید کرد: هر کسی که می‌خواهد برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اقدام کند باید برای جلب دیدگاه مردم تلاش کند و اگر فردی را انتخاب می‌کنیم باید برای این انتخاب دلایل منطقی و قانونی داشته باشیم این در حالی است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری نباید کاندیداها برای انتخاب شدن در انتخابات نسبت به تخریب افراد اقدام کنند.

وی با اشاره به همزمانی سالروز رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: معیار و خط و مشی انقلابی بودن در وصیت امام راحل مشخص شده است و کسی نمی‌تواند مدعی انقلابی بودن بیش از امام راحل کند اما اگر به دنبال حرکت در مسیر انقلاب هستیم باید وصایای امام راحل در جامعه محقق شود.

از دیدگاه امام جمعه شیراز یکی از وجه‌های تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها، قرآنی بودن، خدایی بودن و محور قرار دادن قرآن در نظام اسلامی است و بر اساس دیدگاه امام راحل قرآن، انسان ساز است و بر اساس نظر امام خمینی (ره) اگر فردی بخواهد انسانی کامل و خداشناس باشد باید از تعالیم قرآن استفاده کند.

عده‌ای در این شرایط به دنبال لجبازی و منفی بافی هستند

حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه هرکس در هر شغلی که دارد، باید تقوا را رعایت کند، اظهار داشت: این روزها در آستانه انتخابات هستیم و مردم ما در برابر این رویداد مهم، دو دسته هستند؛ گروهی که انتخاب می‌کنند و گروهی که انتخاب می‌شوند، گروهی که رای می‌دهند و انتخاب می‌کنند و گروهی که رای می‌آورند و انتخاب می‌شوند.

وی افزود: هر دو گروه باید تقوا را بشناسند؛ انتخاب کنندگان باید تقوا داشته باشند و بدانند که رای ندادن ضد تقواست و رای دادن بر اساس لجبازی و تعصب نیز همین حکم را دارد بنابراین بررسی و رصد افراد ضروری است ضمن اینکه تهمت و تخریب نیز ضدتقوا است و باید از آن خودداری شود.

محمدی با بیان اینکه منفی بافی در مورد افراد داوطلب و انتخابات و آیه یأس خواندن، موجب دلسردی مردم است، تصریح کرد: عده‌ای در این شرایط به دنبال لجبازی و منفی بافی هستند که این به صلاح مردم و کشور نیست.

وی یادآور شد: کسانی که داوطلب شدند نیز باید تقوا داشته باشند و تقوای آنها این است که دروغ نگویند و برای چند رای بیشتر، ارزش‌ها را زیر سئوال نبرند و اسلام را لگدمال نکنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حضور در انتخابات تکلیف شرعی است، تصریح کرد: باید همه خط و خطوط‌ها را کنار بزنیم و در انتخابات شرکت کنیم.

ناصری تاکید کرد: با انقلاب اسلامی، رای مردم ارزش پیدا کرد و ولله که برخی سخنان در مورد انتخاب افراد و نادیده گرفتن آرا مردم، کذب محض است.

توصیه‌های انتخاباتی از تریبون نماز جمعه/ عدم حضور در انتخابات از گناهان کبیره است/ ولله که نادیده گرفتن آرا مردم، کذب محض است

 

نباید به تفکر چپ و راست خلگی  توجه داشته باشیم

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه با بیان اینکه همه پیروزهای امام راحل (ره) به دلیل خداپرستی و خداشناسی بوده است، اظهار داشت: خلوص در نیت و خلوص در اعمال از ویژگی‌های بارز رهبر کبیر انقلاب بود و به همین دلیل شیطان نمی‌تواند بر چنین فردی غالب شود.

وی با بیان اینکه اعمال خالص و نیت‌های خاص همیشه نزد خداوند و مردم ماندگار است، ابراز داشت: هر نیتی که برای غیرخدا باشد ناخالص است و مورد قبول خدا نیست، کسی که برای شهرت کاری را انجام می‌دهد مریض است.

وی با بیان اینکه اصل چپ و راست بودن احزاب در کشور غلط است، ادامه داد: در جایی که انقلاب لطمه می‌خورد همه باید باشیم همانطور که در جنگ تحمیلی همه در جبهه بودند و چنانچه اینگونه نباشد از جبهه حق عقب می‌مانیم.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: نباید به تفکر چپ و راست  توجه داشته باشیم.

 

حضور در انتخابات دشمن را مأیوس می‌کند

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به گذشت ۳۲ سال از ارتحال امام راحل، اظهار کر: با وجود گذشت همه این سال‌ها مسیر و راه امام خمینی ادامه دارد.

وی همچنین به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اشاره و با بیان اینکه ایشان فرمودند امام خمینی به مردم اعتقاد داشته و به اسلام را عمیقاً می‌شناختند، افزود: اسلام ضد فساد است و باید با هرگونه فساد در کشور به شدت برخورد شود.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات امسال لازم و ضروری است، افزود: حضور در انتخابات دشمن را مأیوس می‌کند. کمرنگ شدن انقلاب و بی رونقی انتخابات از آرزوهای دیرینه دشمنان نظام است و مردم باید در انتخابات آزادانه انتخاب کنند.