شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#آتش#فلسطین#قدس

رزمندگان فلسطینی به سوی پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز غزه آتش گشودند


رزمندگان فلسطینی به سوی پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز غزه آتش گشودند

تیراندازی مقاومت به پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز غزه، رویارویی جوانان فلسطینی و صهیونیست‌ها در قدس اشغالی، بازداشت چند فلسطینی در کرانه باختری از مهمترین اخبار فلسطین است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، مقاومت فلسطین بامداد امروز به سوی «پهپادهای» جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز شرق غزه آتش گشود.

نزدیک به 15 پهپاد وابسته به رژیم صهیونیستی به شکل گسترده در آسمان غزه به پرواز درآمدند و رزمندگان مقاومت فلسطین به سوی آنها آتش گشودند.

رسانه‌های فلسطینی از پرواز گسترده پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق «الشجاعیه»، «التفاح» و «الزیتون» در غزه خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین به سوی آنها تیراندازی کردند تا آنها را ساقط کنند.

رژیم صهیونیستی از این پهپادها در ماموریت جاسوسی و نیز به عنوان انتحاری یا هدف قرار دادن اهدافی با بمب‌های کوچک استفاده می‌کند.

رویارویی شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی

مانبع فلسطینی از رویارویی شدید نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در محله «بطن الهوی» در شهرک «سلوان» در قدس اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به برخی منازل در این محله یورش برده و ساکنان را مجبور به ترک منازلشان کردند.

جوانان فلسطینی به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند.

صهیونیستها به دنبال بیرون کردن 750 شهروند ساکنان قدس شامل 86 خانواده در محله «بطن الهوی» هستند و به دنبال تغییر بافت جمعیتی به نفع شهرک نشینان هستند مشابه آنچه به دنبال آن در محله« الشیخ جراح» هستند.

زیرگرفتن شهروند فلسطینی به دست شهرک نشینان

شاهدان عینی اعلام کردند که یک صهیونیست، یک فلسطینی را در نزدیکی «باب المغاربه» در مسجد الاقصی با خودر زیر گرفت که بر اثر آن این فلسطینی زخمی شد.

ادامه اعتصاب «خضرعدنان» از رهبران جهاد اسلامی دربند صهیونیست‌ها

«خضر عدنان محمد موسی» از رهبران جهاد اسلامی در بند صهیونیست‌ها برای ششمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه دارد.

درخواست مشارکت در نماز جمعه در جنوب «نابلس»

ساکنان شهرک «بیتا» در جنوب نابلس خواشتار مشارکت در نماز جمعه در «جبل صبیح» در مخالفت با طرح‌های شهرک سازی شدند.

در سایه تلاش‌های رژیم صهیونیستی براسیطره بر بخش اعظم اراضی کرانه معامله قرن، صهیونیست‌ها به دنبال سیطره بر «جبل صبیح» هستند.

عملیات ضد صهیونیستی در شرق «الخلیل» در جنوب کرانه باختری

رسانه های رژیم صهیونیستی از عملیات ضد صهیونیستی فلسطینی ها در ورودی شهرک صهیونیستی «کریات اربع» در شرق الخلیل در جنوب کرانه باختری خبر دادند و اینکه آنها موفق به خروج از منطقه شدند.

منطقه محل تیراندازی شاهد تحرکات بی سابقه امنیتی صهیونیستهاست و نظامیان صهیونیست به جستجوی گسترده همه مناطق برای پیدا کردن این جوانان فلسطین پرداخته اند.

بازداشت فلسطینی ها در کرانه باختری

در رام الله نظامیان صهیونیست شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

همچنین در «اریحا» هم نظامیان صهیونیست هنگام بازداشت دو جوان، اقدام به تیراندازی و پرتاب بمب‌های صوتی کردند.

احتمال درگیری با مقاومت فلسطین بیش از تثبیت آتش بس است

سرویس‌های امنیتی اسرائیلی معتقدند که احتمال درگیری مجدد با مقاومت فلسطین در نوار غزه بیشتر از تثبیت آتش‌بس در این باریکه و امضای توافق مبادله اسرا است.

«تال لیو رام» تحلیلگر نظامی اسرائیلی روزنامه معاریو امروز جمعه با بیان این مطلب تاکید کرد که پس از توقف جنگ در غزه محافل سیاسی و امنیتی اسرائیلی 3 اصل را در رابطه با سیاست‌های خود در قبال نوار غزه در پیش گرفتند: نخست اینکه بازسازی غزه تنها پس از آزادی 2 نظامی اسیر و اجساد دو اسرائیلی دیگر توسط حماس انجام می‌گیرد. حماس تاکنون در مورد سرنوشت این دو اسرائیلی مفقود در غزه اطلاعاتی ارائه نداده، اما رژیم صهیونیستی همچنان اصرار دارد که آن‌ها کشته شده‌اند.

رام تصریح کرد که دومین اصل رساندن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به دست مردم غزه تنها از طریق تشکیلات خودگردان و تحت نظارت بین‌المللی است.

به گفته «تال لیو رام»، سومین اصل تغییر معادله بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر ادامه حملات راکتی از سمت غزه است، یعنی وارد کردن ضرباتی سنگین‌تر به حماس در قبال شلیک هر راکت از سمت غزه.

منابع امنیتی اسرائیلی در گفتگو با معاریو تاکید کردند که بر خلاف برخی اخبار و گزارش‌های منتشر شده، پرونده مبادله اسرا پیشرفت آنچنانی نداشته و با وجود اختلافات گسترده بین طرفین بر سر بسیاری از جزئیات، احتمال به نتیجه رسیدن آن بسیار کم است.

«تال لیو رام» گفت که رژیم صهیونیستی ظاهرا می‌خواهد هرگونه تثبیت آتش‌بس در غزه را به مختومه کردن پرونده مبادله اسرا مشروط سازد.

وی تصریح کرد که بعید نیست به زودی شاهد ازسرگیری درگیری‌ بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و سرویس‌های امنیتی اسرائیلی نیز این را محتمل‌ترین گزینه می‌دانند.

بازداشت 2142 در ارضی 48 به دست نظامیان صهیونیست

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که طی چند هفته اخیر (از چند روز قبل از آغاز جنگ 11 روز غزه) رژیم صهیونیستی 2142 فلسطینی را در اراضی اشغالی 1948 بازداشت کرده که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گفته این هیئت، رژیم صهیونیستی در این مدت 184 کیفرخواست را هم علیه فلسطینیان صادر کرده است.

هیئت مذکور اشاره کرد که نظامیان اسرائیلی در جریان بازداشت فلسطینیان در اراضی اشغالی 1948 آن ها را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در درگیری های اخیر در اراضی اشغالی، شهرک نشینان اسرائیلی هم تحت حمایت نظامیان اسرائیلی شهروندان فلسطینی را مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده و خسارت‌های زیادی هم به خانه‌ها، مغازه ها و املاک و مستغلات آنان وارد کردند.

شمار شهدای جنگ غزه به 257 نفر افزایش یافت

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که «دیانا ابو العوف» مادر فلسطینی که در جریان بمباران خیابان «الوحده» در شهر غزه در جنگ اخیر زخمی شده بود، به شهادت رسیده است.

این مادر فلسطینی برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی 1948 منتقل شده بود اما بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

در جریان بمباران منزل خانواده ابو العوف (الیازجی) در جنگ اخیر، 14 نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که «یحیی باسم» جوان 24 ساله فلسطینی که در جنگ اخیر در غزه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

بدین گونه شمار شهدای جنگ غزه به 257 نفر افزایش یافت.

67 نفر از شهدا کودک، 40 نفر زن و 17 نفر هم جزو افراد سالخورده هستند.

در این جنگ 1948 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/