شهرخبر

جلیلی در گفتگو با ناشنوایان: سهم ۳ درصدی اختصاص استخدام‌ها به معلولین باید محقق شود


جلیلی در گفتگو با ناشنوایان: سهم 3 درصدی اختصاص استخدام‌ها به معلولین باید محقق شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه برای جامعه ناشنوایان گفت: محدودیت ۵۶۰ هزار نفر جامعه بزرگ ناشنوایان باید با ارائه خدمات از سوی دولت جبران بشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در برنامه‌ی اختصاصی خود در زنده تلویزیون اینترنتی ویژه جامعه ناشنوایان، گفت: اگر بخشی از جامعه دچار محدودیت در توانایی‌هایش باشد، این به منزله کمتر برخورداری این افراد از خدمات عمومی نباید باشد، بلکه دولت و جامعه وظیفه دارند که محدودیت‌ها را به حداقل و ارائه خدمات را برای این افراد به حداکثری برسانند.

جلیلی با بیان اینکه نگاه ما به اداره کشور یک نگاه حداکثری است، خاطرنشان کرد: اگر نگاه دولت آینده این باشد که برای جامعه معلولان و ناشنوایان ماموریت‌های حداقلی تعریف کند و صرفا کمی از قبل خدمات خود را بهتر ارائه کند، از وظیفه قانونی خود قصور کرده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از بحث های بسیار مهم در جهش کشور، جهش در ارائه خدمات به شهروندان است، اظهار داشت: جامعه ناشنوایان کشور جامعه بزرگی است که حدود 600 هزار نفر عضو دارد؛ نباید اجازه داد که محدودیت‌ها مانع فعالیت های روزمره و حضور این افراد در مجامع مختلف باشد. سلامت حق مردم است و دولت طبق قانون اساسی وظیفه دارد که در قبال همه شهروندان عادلانه رفتار کند.

وی با بیان اینکه تنها حدود 200 مترجم زبان ناشنوایان در کشور وجود دارد، افزود: محدودیت 560 هزار نفر جامعه بزرگ ناشنوایان باید با ارائه خدمات از سوی دولت جبران بشود؛ حق تحصیل، حق حضور با نشاط در مجامع و همچنین حق پیگیری امور این افراد محفوظ است و نباید در دریافت خدمات از سوی ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مجمتع‌های قضایی و .. با محدویت مواجه شوند.

وی با دعوت رسمی از جامعه ناشنوایان برای طرح مطالبات و راهکارهای پیشنهادی خود به دولت سایه، تصریح کرد: اگر می‌گوییم آحاد جامعه ناشنوایان حق دارند در عرصه های مختلف، اولین قدم ایجاد ارتباط با مجامع ناشنوایان است؛ خود مردم و بخش های مختلف آماده کمک هستند و دولت با استفاده از مشارکت مردم میتواند خدمات را به بهترین شکل ارائه کند

جلیلی گفت: در قوانین پیش بینی های برای رفع این موضوع شده است که 3 درصد از استخدام ها به معلولین اختصاص پیدا بشود؛ سهم این افراد باید محقق بشود و دولت سایه آمادگی دارد تا در این راستا برنامه‌های پیشنهادی جامعه ناشنوایان را به منظور تایید، تصحیح یا تکمیل برنامه نظام سلامت خود دریافت کند.

انتهای پیام/