شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

صحنه انتخابات عوض می‌شود؟

سخنان امروز رهبر انقلاب و تذکر به شورای نگهبان واکنش‌‌هایی از جانب فعالان سیاسی در پی داشت که در ادامه می‌خوانید.

 صحنه انتخابات عوض می‌شود؟

محمدعلی آهنگران در واکنش به بیانات امروز رهبر انقلاب در خصوص ردصلاحیت‌ها در کلاب هاوس گفت: رهبری با نگاهی که رای مردم را تزئینی می داند مخالفند. سخنان امروز ایشان نشان داد اساس جمهوری اسلامی بر پایه نظر مردم است. نکته دوم پذیرش برخی دلخوریها از ناکارامدیهای نظام است و راه پذیرش این دلخوریها را رای دادن و آمدن پای صندوق دانستند. این نشانه بلوغ یک نظام سیاسی است که نارضایتی ها را بپذیرد و به فکر چاره بیفتد.

وی افزود: مطلب سوم این که سخنرانی امروز یکی از اصلاحطلبانه ترین سخنانی است که یک رهبر می تواند بیان کند. شورای نگهبان در هر دوره ای از نگهبان عملکرد مورد انتقادی داشته است. سخنان امروز اینکه مقام معظم رهبری شیوه و روش شورای نگهبان را به ضرر نظام می دانند. نکته آخر هم اشاره ایشان به گزارشهای خلاف واقع نهادهای اطلاعاتی است. این هم از فرازهای سخنان ایشان است. دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اختیاراتی دارند ولی کنترل کردن این اختیارات و گزارشهای خلاف واقع و اعاده حیثیت به نظر می آید سرفصل مهمی است و فتح بابی است که اساسا ما به نظام اطلاعاتی خود باید بازنگری کنیم.

آهنگران اضافه کرد: گزارشهایی که از نهادهای اطلاعاتی به شورای نگهبان می آید و احساس می کند این گزارشها درست است و بدون بازیابی آن را مبنای عمل کند، این شیوه باید از عملکرد شورای نگهبان و برخی دستگاه های اطلاعاتی برداشته شود. به نظر می رسد این سخنان نه فقط این انتخابات و هم انتخاباتهای آینده و هم برخی روشهایی که دستگاه های اطلاعاتی برای برخی گزارشها دارند و برخی تاثیراتی که این گزارشها برای آینده سیاسی برخی افراد دارد تغییر می کند.

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز در همین گفتگو اعلام کرد: هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود. به نظر من تایید صلاحیت آقای لاریجانی اهمیتش کمتر از اصلاح روند اشتباه کنونی است.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است. هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود. هرچند من اگر جای اعضای شورای نگهبان بودم بخاطر این عملکرد استعفا می‌ دادم.

 

منبع: تازه‌نیوز