شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاریجانی#رئیسی

یک چهره نزدیک به علی لاریجانی:

بیانات رهبری در مورد لاریجانی یک حکم حکومتی است/بعید است رئیسی با آمدن لاریجانی از عرصه کنار بکشد/ اعاده حیثیت لاریجانی از سوی رهبری کار بزرگی بود

یک چهره نزدیک به علی لاریجانی گفت: بیانات امروز رهبری مشخصا به آقای لاریجانی برمیگردد و این یک حکم حکومتی است.

بیانات رهبری در مورد لاریجانی یک حکم حکومتی است/بعید است رئیسی با آمدن لاریجانی از عرصه کنار بکشد/ اعاده حیثیت لاریجانی از سوی رهبری کار بزرگی بود

«عزت الله یوسفیان ملا»، چهره نزدیک به لاریجانی و نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "بیانیات امروز رهبری و اشاره به این موضوع که در جریان احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد" گفت: بیانات امروز رهبری مشخصا به آقای لاریجانی برمیگردد و این یک حکم حکوکتی است، راه های جبران را باید دستگاه های مسئول پیشبینی کنند اما با توجه به شرایط و اینکه هنوز زمان باقی مانده، ممکن است این جبران با اعاده حیثیت همراه باشد اما باز هم  اختیار با دستگاهی است که بررسی صلاحیت  را بر عهده دارد.

او ادامه داد: برخی علما اصطلاحی دارند مبنی بر "مقتضی موجود مانع مفقود"، مقتضی در اینجا یعنی وقت برای تایید صلاحیت وجود دارد و شرایط مهیا است و مانعی هم وجود ندارد، شورای نگهبان چون نظارت استصوابی دارد می تواند شب انتخابات هم کسی را رد صلاحیت و یا اعاده صلاحیت کند. شورای نگهبان  با توجه به نظارت استصوابی به راحتی می تواند آقای لاریجانی را اعاده صلاحیت و اعلام کند. 

نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز همگی عدالت محض را از زبان رهبری شنیدند و شاهد بودند که رهبر جهان اسلام ظلم و اینکه کسی ابرویش دستمایه شود را بر نمی تابند. 12 سال در مجلس سلامت لاریجانی را شاهد بودیم. اعاده حیثیت لاریجانی از سوی اول شخصیت نظام کار بزرگی بود. لاریجانی مطیع محض رهبری است و مطمئنا بعد از بیانات رهبری و ابلاغ شورای نگهبان وارد صحنه رقابت می شوند ولو اینکه چند روزی را از دست داده باشند. 

یوسفیان مولا در رابطه با احتمال بازگشت لاریجانی و وضعیت سایر کاندیداها خصوصا آقای رئیسی افزود: این قابل پیشبینی نیست، عرصه رقابت است باید دید چه پیش می اید. با فرمایشات رهبری و اینکه صراحتا  فرمودند ظلمی صورت گرفته  تا حدودی وضعیت اقای لاریجانی جبران شده است و ایشان از نطر تبلیغات از سایر کاندیداها عقب نیستند. بعید است رئیسی با آمدن لاریجانی از عرصه کنار بکشد.