شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت

تصویب معجون وزارت آموزش و پرورش/ گنجاندن ۵ رشته در کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشگاهی


تصویب معجون وزارت آموزش و پرورش/ گنجاندن 5 رشته در کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشگاهی

رشته کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستان‌ها بنا به پیشنهاد دانشگاه شهید رجایی به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و برای اجرا به این دانشگاه ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رشته کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستان‌ها بنا به پیشنهاد دانشگاه شهید رجایی به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و از مهر ماه سال 1401 قابل اجراست.

طراحان این برنامه درسی در توصیفی اعجاب‌آور آن را معجونی از رشته‌های مدیریت آموزشی، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، مدیریت صنعتی و مدیریت تحقیقات آموزشی معرفی کرده‌اند که دانش‌آموختگان آن خواهند توانست با توانایی علمی و مهارت‌های به دست آمده به عنوان محققی اندیشمند، مدرسی توانمند و مدیری حاذق در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی به فعالیت بپردازند.

معلمان هنرستان‌ها با حداقل 5 سال سابقه آموزشی و 3 سال سابقه مدیریتی در هنرستان‌ها یا سمت‌های وزارت آموزش و پرورش مشروط به آنکه در بازه سنی 28 تا 42 سال باشند و در مصاحبه قبول شوند، مجاز به تحصیل در این رشته خواهند بود.

طول این دوره 5 نیمسال است که طی آن دانشجویان حداکثر 40 واحد شامل: 22 واحد درس تخصصی؛ 6 واحد درس اختیاری؛ 8 واحد درس جبرانی و 4 واحد پایان‌نامه  را می‌گذرانند.

تمام دروس این رشته (به جز پایان‌نامه) 2 واحدی است.

اینکه نتایج نوشیدن این معجون برای آموزش و پرورش چه خواهد بود و چگونه دانشجویان رشته کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشگاهی با گذراندن 14 تا 18 درس خواهند توانست بر 5 رشته دیگر مسلط و 20 قابلیت ذکر شده در این برنامه درسی را کسب کنند؟ پرسش‌هایی است که نیازمند بررسی متخصصان است.

دانشگاه شهید رجایی , وزارت علوم , وزارت آموزش و پرورش , هنرستان ,

منبع: 

 

انتهای پیام/