شهر خبر

بلینکن: روسیه مسئول جلوگیری از حملات سایبری از خاک این کشور است


بلینکن: روسیه مسئول جلوگیری از حملات سایبری از خاک این کشور است

وزیر امور خارجه آمریکا بدون متهم کردن مسکو به دست داشتن یا حمایت از فعالیت هکرها، گفت: روسیه موظف است از انجام حملات سایبری از خاک این کشور جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با بخش اسپانیایی زبان شبکه تلویزیونی سی.ان.ان اعلام کرد که روسیه مانند هر کشور دیگری باید با هکرها مبارزه کرده و مانع از حملات سایبری شود که از خاک این کشور صورت می‌گیرند. وی در عین حال، اینبار از متهم کردن مقامات مسکو در دست داشتن در جنایات سایبری یا حمایت از آن خودداری کرد.

بلینکن با اشاره به اینکه در حال حاضر جبهه جدیدی در تهدیدات سایبری گشوده شده که زیرساختارهای حساس و منابع مالی را مورد حمله قرار می‌دهند، گفت: «مشخص شده که حمله سایبری اخیر به خط لوله کولونیال آمریکا از خاک روسیه انجام شده است و رهبران این کشور مسئولیت دارند که مانع از چنین اقداماتی شوند.»  

وزیر خارجه آمریکا در عین حال یادآور شد که در دیدار اخیرش با "سرگئی لاوروف" همتای روسی، مسائل مربوط به حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی را مورد بررسی قرار نداده است.   

پیش از این، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آمادگی دارد تا هر موضوعی، از جمله مبارزه با حملات سایبری و مسئله حقوق بشر را با همتای آمریکایی خود مورد بررسی قرار دهد. جو بایدن اخیراً گفت که قصد دارد در جریان دیدارش با پوتین در ژنو، این مسائل را مطرح کند.  

انتهای پیام/