شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتریش#وزیر خارجه#فلسطین#غزه

ادعای مضحک اتریش درباره بی‌طرفی در مناقشه فلسطین-رژیم صهیونیستی


ادعای مضحک اتریش درباره بی‌طرفی در مناقشه فلسطین-رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه اتریش بار دیگر از اهتزاز پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز ساختمان‌های دولتی این کشور در دوران جنگ غزه حمایت کرده و در موضعی متناقض کشورش را میانجی بی‌طرف برای حل مناقشات بین فلسطین و اسرائیل دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش با وجود انتقادهای زیادی که به اقدام وین در اهتزار پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان های دولتی در دوران جنگ غزه وارد شد، همچنان بر نقش یک میانجی بی طرف برای حل این مناقشات از طرف کشورش تاکید کرده و گفت: هدف ما همچنان تغییر نکرده است. ما می خواهیم که دو ملت در صلح و امنیت با هم زندگی کنند. این خط و مشی اصلی اتریش و همچنین اتحادیه اروپا است.

وی که در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور سخن می گفت تصریح کرد: برای ما مناسبات خوب و قابل اعتماد هم با جهان عرب و هم با اسرائیل اهمیت دارد. این موضوع برای ما یا این و یا آن نیست.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین شرایط در خاورمیانه را عامل نگرانی های بزرگ ارزیابی کرده و در تداوم حمایت های یکجانبه خود از اسرائیل گفت: برای بیش از هزار موشکی که حماس و دیگر گروه های تروریستی از غزه به اسرائیل شلیک کرده اند هیچ توجیهی وجود ندارد.

شالنبرگ همچنین گفت که درباره گزارشات درباره حمله به شهروندان یهود و عرب در سرزمین های اشغالی بسیار حیرت زده است. وی تاکید کرد که این گونه خشونت ها باید فورا متوقف شود و این گونه حملات به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی در دفاع از اقدام اتریش در برفراشتن پرچم اسرائیل گفت: ما به نشانه همبستگی خود با اسرائیل پرچم این رژیم را بر فراز وزارت امور خارجه برافراشتیم و قاطعانه از امنیت اسرائیل حمایت می کنیم.

اهتزار پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان های دولتی اتریش در دوران جنگ اخیر غزه با انتقادهای داخلی و خارجی زیادی همراه بود.

گروهی از سفرای کشورهای عربی در نامه‌ای به "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش از موضع گیری دولت ائتلافی اتریش در مناقشات اخیر بین فلسطین و اسرائیل شکایت کردند.

در این نامه انتقاد آمیز که روزنامه "دی پرسه" چندی پیش آن را منتشر کرد آمده است: حمایت نمایشی از یک قدرت اشغالگر که قوانین حقوق بشری و بین‌المللی را نقض می کند نه تنها با موضع بی طرفانه سنتی اتریش مغایرت دارد بلکه حقوق انسانی اساسی و شهروندی مردم فلسطین را نقض می کند.

این نامه تند و انتقاد آمیز توسط "محمد سمیر کوبا" رئیس ماموریت اتحادیه عرب در وین و محمد مژغانی، سفیر تونس که ریاست شورای نمایندگان عرب در وین را بر عهده دارد هم امضا شده است. این نامه به نمایندگی از سفرای 17 کشور عربی در وین به شالنبرگ نوشته شد.

این دیپلمات ها در وین با لحنی بسیار تند و انتقاد آمیز دولت را متهم کردند که در برابر خشونت بی اندازه اسرائیل علیه فلسطینیان بی گناه که به مرگ 58 کودک و 34 زن منجر شد سکوت کرده است. در این نامه آمده بود که این با موضع اتریش در قبال مسائل بشر دوستانه سازگار نیست.

این دیپلمات های عرب مسئول تشدید مناقشات در منطقه را رژیم صهیونیستی دانستند و اعلام کردند که این تنش ها نتیجه مستقیم اقدامات اسرائیل است که فلسطینیان را از حق تعیین سرنوشت خود محروم کرده و قوانین بین‌المللی را نقض می کند.

سفرای کشورهای عربی در پایان این نامه انتقاد آمیز از اتریش درخواست کردند به روح دوستی تاریخی با کشورهای عربی و موضع بی طرفی خود بازگردد. این نامه در تاریخ 21 ماه می و 11 روز بعد از پایان جنگ غزه و آغاز آتش بس پست شده است..

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش و الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در جریان جنگ غزه حملات موشکی نیروی مقاومت فلسطین، حماس را که برای دفاع از خود انجام می‌گرفت محکوم کرده با اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی پرچم‌های اسرائیل را بر فراز ساختمان صدراعظمی و وزارت امور خارجه برافراشتند.

اهتزاز پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی در اتریش با انتقادهای خارجی و داخلی زیادی همراه بوده است. حزب سبز اتریش هم به‌عنوان شریک صدراعظم در دولت ائتلافی انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و "اوا ارنست دتسیدزیک"، سخنگوی سیاست خارجی این حزب در این باره گفت: اهتزاز پرچم رژیم دیگری که در یک جنگ احتمالی قرار دارد لازم نبود.

با این همه دولت اتریش همچنان در اظهارات مختلف از این موضع یکجانبه و بی شرمانه خود حمایت می کند.

انتهای پیام/