شهر خبر

چنگیز در گفتگو با مهر:

تیم ملی مقابل هنگ کنگ هماهنگ نبود/ کار مقابل بحرین سخت است

تیم ملی مقابل هنگ کنگ هماهنگ نبود/ کار مقابل بحرین سخت است

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: مقابل هنگ کنگ هماهنگ نبودیم و از موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم.

عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نتیجه سه بر یک تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ‌کنگ از مرحله انتخابی جام‌جهانی اظهار داشت: متأسفانه بازی خیلی خوبی را از تیم ملی شاهد نبودیم، هنوز ایراداتی به این تیم وارد است و امیدوارم کادر فنی بتواند برای دیدار با بحرین شرایط بهتری را برای تیم ملی به وجود بیاورد.نبود بازی‌های تدارکاتی، دلیل اصلی عدم هماهنگی ملی‌پوشان کشورمان بود. همه این دیدار را یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی می‌دانستند. بازیکنان ما هماهنگی خوبی در زمین نداشتند و در همان دقایق ابتدایی چندین موقعیت خوب را به راحتی از دست دادیم.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران افزود: از سه گلی که وارد دروازه هنگ‌کنگ کردیم، دو گل آن با اشتباه و برخورد توپ به بازیکنان حریف به دست آمد و این نشان داد که ما در زدن ضربات نهایی و موقعیت‌هایی که به دست آوردیم، دقت لازم را نداشتیم.

چنگیز در خصوص عملکرد مدافعان تیم ملی ایران گفت: هنگ‌کنگ شاید در طول بازی دو یا سه بار به دروازه ایران نزدیک شد و توانست یک بار دروازه ما را باز کند خط دفاع ما هماهنگ نبود. اگرچه باید بپذیریم که هنگ‌کنگ هم توانایی مقابله با ما را نداشت اما به طور حتم روز دوشنبه بحرین تفاوت‌های زیادی با هنگ‌کنگ دارد؛ آنها میزبان هستند و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند به مرحله بعد صعود کنند بنابراین ملی‌پوشان ما کار سختی در پیش دارند.

وی درباره دیدار روز دوشنبه ایران برابر بحرین اظهار داشت: به نظر می‌رسد تیم ملی کشورمان برای این دیدار نیاز به تغییر دارد. البته کادر فنی هر روز با ملی‌پوشان است و شناخت خوبی از آنها دارد و می‌داند که بحرین به سادگی تسلیم نمی شود. این تیم دست به هر کاری می زند که این بازی را با پیروزی به پایان برساند. بحرینی‌ها توانسته‌اند کامبوج را با ۸ گل شکست بدهند و با روحیه خوب به مصاف تیم ملی ما خواهند آمد.

بازیکن سابق تیم ملی ایران بیان کرد: خط دفاع ما روز سختی را برابر بحرین خواهد داشت. بنابراین نیاز است که کادر فنی به جز مسائل تاکتیکی، مدافعان را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار کند که آنها با عملکرد خوب، اجازه گلزنی به بحرینی‌ها را ندهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گام اول را نه چندان محکم برداشتیم؛ گلی که از هنگ‌کنگ دریافت کردیم عملکرد ما را زیر سئوال برد. امید می‌رود که بتوانیم سه دیدار آینده را با موفقیت به پایان برسانیم، فشار زیادی روی ملی‌پوشان کشورمان است. به نظر می‌رسد که تجربه کادر فنی به کمک بازیکنان بیاید و آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده بازی حساس برابر بحرین کند.

تیم ملی مقابل هنگ کنگ هماهنگ نبود/ کار مقابل بحرین سخت است