شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش سوزی

سخنگوی سازمان آتش نشانی خبر داد:

آتش سوزی مهیب یک بیمارستان در تهران/ نجات ده‌ها نفر از بیماران

جلال ملکی گفت: ساعت 23:48 شب گذشته یک مورد آتش سوزی در یک بیمارستان واقع در یوسف آباد خیابان بیست و سوم، اعلام شد اما در این حادثه که می‌توانست اتفاقات ناراحت کننده رخ دهد، مورد تلفات جانی وجود نداشت.

آتش سوزی مهیب یک بیمارستان در تهران/ نجات ده‌ها نفر از بیماران

به گزارش منیبان؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اعلام این خبر گفت: ساعت 23:48 شب گذشته یک مورد آتش سوزی در یک بیمارستان واقع در یوسف آباد خیابان بیست و سوم، اعلام شد و باتوجه به وجود حساسیت آتش سوزی در اینگونه مراکز، 4 ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در محل حادثه مشاهده شد، در یک بیمارستان 7 طبقه که 3 طبقه زیرمین داشت و بیمار و کادر درمان زیادی حضور داشتنند، در طبقه منهای یک و در قسمت رادیولوژی به وسعت حدودا 20 متر، اتش سوزی اتفاق افتاده است به گونه ای که سقف کاذب و سیم‌های برق دچار آتش سوزی شده و دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فراگرفته است.

ملکی تصریح کرد: تعداد زیادی از بیماران در وضعیت ناایمن حضور داشتند بنابراین همزمان با خاموش کردن آتش و عملیات خارج کردن دود، نیروهای آتش نشانی با کمک کادر درمان مشغول جابجا کردن بیماران شدند و ده‌ها نفر با تخت و ویلچر جابجا شدند و به محیط امن رفتند حتی چند نفر از بیماران که نیاز مبرم به ادامه روند درمان داشتند به ساختمان مجاور که مرکز درمانی بود، منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: خوشبختانه آتش خاموش شد و در این حادثه که می‌توانست اتفاقات ناراحت کننده رخ دهد، مورد تلفات جانی وجود نداشت و سریعا بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرد.

او بیان کرد: آتش نشانانی که در محل حادثه حاضر شدند از کسانی بودند که در دو روز گذشته در آتش سوزی پالایشگاه تهران حضور داشتند اما با همان وضعیت و خستگی بسیار زیاد به محل حادثه اعزام شدند تا خدمت رسانی کنند.

ملکی در ادامه گفت:سرانجام ساعت 2:34 شب عملیات به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته سازمان آتش نشانی از تعداد زیادی ساختمان‌های ناایمن بازدید کرده است. بیش از 400 ساختمان مراکز درمانی مثل کلینیک، درمانگاه، بیمارستان و... در سال‌های گذشته به لحاظ ایمنی مورد توجه قرار نگرفته‌اند اما از سال گذشته و بعد از حادثه آتش سوزی سینا اطهر و با پیگیری وزارت بهداشت و درمان، مراکز ملزم شدند تا ساختمان‌ها خود را ایمن کنند خو خداروشکر بسیاری از آنها پای کار آمدند اما باید بیش از اینها توجه شود.