به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ مقداد و بدر بن حمد البوسعیدی،  همچنین درباره تحولات اوضاع منطقه و جهان و همکاری دوجانبه و نتایج سفر اخیر المقداد به عمان و هماهنگی درباره تحولات سیاسی جهان و منطقه بحث و گفتگو کردند.

وی  اضافه کرد: سوری‌ها داخل و خارج کشور به جهان ثابت کردند که مردم سوریه پشت بشار الاسد، رییس جمهور و رهبر خود هستند و تلاش‌های غرب برای تأثیر گذاشتن منفی بر این انتخابات شکست خورده است.

بدر بن حمد البوسعیدی  وزیر امور خارجه عمان نیز ضمن تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات سوریه ابراز امیدواری کرد که این مسأله بازگشت سوریه برای ایفای نقش مهم خود در سطح عربی و بین المللی را تقویت کند و ثبات و امنیت را به تمام خاک این کشور بازگرداند.

هیثم بن طارق سلطان عمان نیز یکشنبه شب (۹ خردادماه) با ارسال پیامی، انتخاب دوباره "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه را تبریک گفته بود.

اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه با کسب ۹۵.۱ درصد آرا دو نامزد دیگر یعنی عبدالله سلوم عبدالله و محمود مرعی را پشت سر گذاشت و پیروز این انتخابات شد.

رییس جمهوری سوریه موفق شد از مجموع آرا، ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی را بدست آورد و برای چهارمین بار رییس جمهوری سوریه شود.