شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#موبایل#جلوگیری

۲ ترفند ساده برای حفظ شارژ باتری موبایل

کاربران گوشی‌های هوشمند با چند روش ساده می‌توانند از کاهش زودهنگام شاری باتری خود جلوگیری کنند.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آنا، انواع مدل‌های گوشی هوشمند دارای ویژگی‌هایی هستند که بسیاری از کاربران از آن‌ها اطلاعی ندارند، ولی دانستن این قابلیت‌های ناشناخته می‌تواند تعدادی از نیازهای روزانه کاربران را برطرف سازد.

امروزه کاربران گوشی‌های هوشمند تقریباً در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز از دستگاه خود استفاده می‌کنند و تلفن همراه جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان مدرن شده است. اکنون دیگر تلفن همراه تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس صوتی و ارسال پیامک نیست بلکه گوشی‌های هوشمند خدمات بسیار متنوعی را به صاحبان خود ارائه می‌دهند. این دستگاه‌های کوچک و پرکاربرد الکترونیکی مانند هر دستگاه دیگری برای کار کردن به انرژی نیاز دارند و اتمام شارژ این گوشی‌های هوشمند ممکن است دردسرهای زیادی را ایجاد کند. در ادامه چند راهکار ساده برای حفظ انرژی گوشی‌های هوشمند را بیان می‌کنیم:

فعال کردن ویژگی ذخیره‌سازی انرژی باتری (Battery Saver)

کاربران گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید برای حفظ شارژ باتری گوشی خود می‌توانند به قیمت تنظیمات دستگاه رفته و پس از انتخاب گزینه باتری (Battery) ویژگی Battery Saver را فعال کنند. در صورت فعال‌سازی این قابلیت در سیستم عامل اندروید برنامه‌های پرمصرف بسته شده و در برخی از گوشی‌ها نیز اتصال به اینترنت قطع می‌شود. همچنین پس از روشن کردن ویژگی ذخیره‌سازی انرژی باتری نمایشگر گوشی به وضعیت Dark mode تغییر حالت می‌دهد. معمولاً پس از روشن کردن Battery Saver بیش از ۳ ساعت به عمر باتری اضافه شده و کاربر می‌تواند برای مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کند.

شناسایی برنامه‌های پرمصرف

در قسمت تنظیمات باتری گوشی تمامی برنامه‌های پرمصرف به تفکیک نمایش داده شده و کاربران در این محل امکان مشاهده برنامه‌ای که بیشترین تأثیر را روی کاهش شارژ باتری دارد را دارند و در صورت لزوم می‌توانند آن را به طور کام ببندند. در این قسمت مصرف انرژی بر حسب میزان تبادل داده از طریق شبکه سیمکارت (اینترنت دیتا) و حجم ارتباط هر اپلیکیشن با پردازنده مرکزی معین شده است. از همین رو امکان حذف برنامه و یا پاک کردن تاریخچه آن وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی و مرورگرهای وب معمولاً بیشترین انرژی از از باتری می‌گیرند.

در تعدادی از گوشی‌های موجود در بازار علاوه بر قابلیت ذخیره‌سازی انرژی باتری ویژگی دیگری به نام Ultra battery saver نیز وجود دارد. فعال شدن این ویژگی سبب خاموش شدن بسیاری از امکانات گوشی نظیر برنامه‌های در حال اجرا و اتصال به اینترنت می‌شود. در برخی از دستگاه‌ها کاربر با فعال کردن Ultra battery saver بیشتر از ۴۰ ساعت به عمر باتری خود اضافه می‌کند.

در گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابلیت‌های دیگری نظیر Auto Lock و تنظیم هشدارها (نوتیفیکیشن) نیز وجود دارد فعال کردن آن‌ها میزان مصرف انرژی باتری را کاهش می‌دهد.