شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#تظاهرات گسترده

در سالروز «فریاد بر سَر مستکبران» برگزار شد؛

تظاهرات گسترده مردم یمن در استان «صعده»/ سر دادن شعارهای ضد سعودی

تظاهرات گسترده مردم یمن در استان «صعده»/ سر دادن شعارهای ضد سعودی

مردم یمن در سالروز «فریاد بر سَر مستکبران» تظاهرات گسترده ای را در استان «صعده» برگزار کردند و شعارهای ضد سعودی و ضد آمریکایی سر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مردم یمن امروز جمعه به مناسبت فرا رسیدن سالروز «فریاد بر سَر مستکبران» در استان «صعده» تظاهرات گسترده ای بر پا کردند.

بر اساس این گزارش، یمنی ها پس از شرکت در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهای ضد سعودی، خواستار توقف حملات تجاوزکارانه به نقاط مختلف این کشور شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور همچنین شعارهایی را علیه آمریکا سر دادند.

روز گذشته نیز رهبر انصارالله یمن در یک سخنرانی به مناسبت سالروز فریاد بر سر مستکبران گفت: پس از حوادث یازده سپتامبر آمریکا به شکل بی سابقه ای در راستای هدف قرار دادن امت اسلامی حرکت کرد و به رژیم هایی که منافع آن را تامین می کردند، اکتفا نکرد.

وی افزود: آمریکا به تسلط غیرمستقیم بسنده نکرد و به تسلط مستقیم روی آورد و از حوادث یازده سپتامبر به عنوان دستاویزی برای تحقق اهداف خود استفاده کرد. رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: به موازات تحرک آمریکا پس از یازده سپتامبر، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تشدید شد. فعالیت آمریکا و اسرائیل با هدف نابودی هویت فرهنگی امت اسلامی بود.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: عنوان مبارزه با تروریسم، بهانه ای برای دخالت در سطوح فرهنگی، فکری، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی و در همه زمینه ها بود. رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا از حوادث یازده سپتامبر به عنوان بهانه ای برای تسلط بر منابع و ثروت های کشورهای عربی و اسلامی استفاده کرد.