شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#سازمان ملل#انسانی

هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی درصورت عدم تمدید عملیات امدادرسانی از مرزهای سوریه

یکی از مسؤولان برجسته سازمان ملل اعلام کرد، در صورتی که این سازمان موفق به تمدید عملیات‌های امدادرسانی از طریق مرزها برای ماه آتی میلادی نشود، میلیون‌ها سوری در شمال غرب این کشور با یک فاجعه انسانی مواجه خواهند شد.

هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی درصورت عدم تمدید عملیات امدادرسانی از مرزهای سوریه

مارک کتس، معاون هماهنگ‌کننده منطقه‌ای امور انسانی سازمان ملل در رابطه با بحران سوریه اظهار کرد: اگر کمک‌رسانی‌ها با قطعنامه شورای امنیت تمدید نشوند، یک فاجعه رخ خواهد داد و مردم (سوریه) رنج بسیاری را متحمل خواهند شد.

کتس به رویترز گفت: از شورای امنیت انتظار داریم نیازهای غیرنظامیان را در اولویت قرار دهد، در شمال غرب سوریه برخی از نیازمندترین انسان‌ها در سطح جهانی حضور دارند.

سال گذشته میلادی در پی اعتراض روسیه و چین به انتقال دوباره کمک‌های بشردوستانه از دیگر گذرگاه‌ها، امدادرسانی‌ها از طریق مرزهای مشترک ترکیه-سوریه تنها به یک گذرگاه محدود بود.

در حال حاضر ماهانه حدود ۱۰۰۰ دستگاه کامیون سازمان ملل برای رساندن غذا، کمک‌های پزشکی و انسانی از طریق گذرگاه باب الهوی که تنها گذرگاه باز محسوب می‌شود، وارد خاک سوریه می‌شوند، این کمک‌ها از هر پنج نفر در شمال غرب سوریه، نیازهای چهار تن را رفع می‌کنند.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در سفری که به این منطقه داشت، به خبرنگاران گفت: این تنها رگ حیات آنها است، در طول یک سال و نیم گذشته، برخی از اعضای شورای امنیت به شکلی شرم‌آور توانستند دو گذرگاه دیگر به مقصد سوریه را مسدود کنند.

گرینفیلد افزود: باب الهوی در واقع تمام آن چیزی است که باقی مانده و اگر آن هم بسته شود، این سختی (ظلمی) بی‌دلیل خواهد بود.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پس از اینکه اعلام شد کمک‌های بیشتری به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار به سوری‌ها و کشورهای میزبان آنها اختصاص داده شده، گفت که تمایل دارد با روسیه نیز در راستای ایجاد راه‌هایی جهت انتقال کمک‌ها از طریق خطوط تماس با مناطق تحت حاکمیت دولت سوریه همکاری کند.

منبع: ايسنا