شهر خبر

خسارت ۱.۵ میلیون دلاری حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره


خسارت 1.5 میلیون دلاری حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره

دادستان‌های فدرال اعلام کردند که حمله مرگبار طرفداران افراطی ترامپ در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره بیش از ۱.۵ میلیون دلار خسارت به بار آورده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادستان های فدرال اخیرا اعلام کرده اند که حمله طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه بیش از 1.5 میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

بر اساس این گزارش دادستان های فدرال گفتند: افرادی که متهم به دست داشتن در این حمله هستند، باید خسارات وارد شده را بپردازند.

تاکنون بیش از 450 نفر در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره آمریکا دستگیر شده اند. این نخستین بار است که خسارات حمله به ساختمان کنگره از سوی دادستان های فدرال برآورد شده است.

روز چهارشنبه ششم ژانویه، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور که به‌تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیروهای گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیروهای مستقر در واشنگتن افزود، به‌طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن‌ماه) بالغ بر 20 هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به‌ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.

در ابتدا قرار بود نیروهای گارد ملی تنها برای مراسم تحلیف بایدن مستقر شوند ولی ماموریت آنها به خاطر نگرانی های امنیتی تا 12 مارس تمدید شد.

انتهای پیام/