شهرخبر

تجدید میثاق حجت الاسلام رئیسی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی

تجدید میثاق آیت‌الله رئیسی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی/ امام خمینی (ره) ظلم و فساد را برنمی‌تابید

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: خط امام(ره)، خط دلدادگی به خدا و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آنان است.

به گزارش مشرق، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در آستانه‌ سی‌ و دومین‌ سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با حضور در حرم مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ امام راحل، ادای احترام و با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت کرد.

وی در بدو ورود به حرم حضرت امام(ره)‌ مورد استقبال حجت‌الاسلام سید حسن‌ خمینی تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) و محمدعلی انصاری از اعضای دفتر امام قرار گرفت.

رئیسی در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: خط امام(ره)، خط دلدادگی به خدا و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آنان است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: هرکس در هر جای عالم به امام راحل(ره) مراجعه می‌کرد و از رنج خود سخن می‌گفت، امام(ره) رنجیده‌خاطر می‌شد چرا که رنج مردم، رنج امام (ره) و خوشی مردم، خوشی او بود.

وی با بیان اینکه امام(ره) حقیقتاً مردم را باور داشت، گفت: امروز خیلی‌ها از مردم دم می‌زنند اما نگاه آنها به مردم تشریفاتی است اما تفاوت مکتب امام(ره) با دیگر مکاتب این است که ایشان مردم‌باور بود.

رئیسی افزود: شهدای بزرگوار ما در وصیت‌نامه‌های‌شان که به عنوان سند پیش روی ماست، نوشتند که ما رفتیم شما امام (ره) و خط امام(ره) را تنها نگذارید و ولی فقیه را یاری دهید و به فکر حل مشکلات مردم باشید و این امروز وظیفه همه ماست.

وی راز اثرگذاری کلام امام را ارتباط ایشان با خدا دانست و گفت: هرکس امور خود را با خدا اصلاح کند، امورش با مردم اصلاح می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، از ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و استبدادگریزی به عنوان دیگرشاخصه خط امام(ره) یاد کرد و گفت: امام(ره) ظلم و فساد را برنمی‌تابیدند.

وی افزود: اگر کسی به امام(ره) می‌گفت که در گوشه‌ای از کشور فسادی هست ایشان سریعاً می‌فرمودند بروید پیگیری و برخورد کنید.

رئیسی ادامه داد: محوری‌ترین شاخصه خط امام(ره)، برافراشتن پرچم تحول‌خواهی و عدالت‌خواهی در کشور بود.

وی گفت: امام(ره) می‌خواست عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی و عدالت فرهنگی در کشور ما اجرا شود و ما به عنوان سربازان نظام و خادمان مردم، باید تلاش کنیم وضع موجود را به وضع مطلوب مورد نظر امام(ره) که اجرای عدالت در جامعه اسلامی بود.

خبرنگاری از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرسید امام(ره) خود را خادم ملت می‌دانست، وظیفه دولت آینده در عمل به فرامین امام(ره) برای توجه به مسائل مردم چیست؟ رئیسی پاسخ داد: هر کس می‌خواهد بگوید به امام(ره) نزدیک‌ترم باید بیش از همه به حرف امام توجه کند.

وی افزود: هر کس مسئولیتش در کشور برتر و بالاتر است باید خود را به خط امام(ره) بیش از دیگران مقید بداند و کسی خط امامی‌تر است که در عمل و سلوک با آن حضرت نزدیک‌تر باشد.

رئیسی تصریح کرد: همه خدمتگزاران نظام در کسوت رئیس دولت، وزیر، وکیل و مسئول قضائی، باید خود را موظف بدانند که هم خودش و هم در جامعه و اطرافیانش در انجام وظایف به امام(ره) و خط امام(ره) و سلوک امام(ره) نزدیک‌تر شود.

منبع: فارس