شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دادگستری#وزارت

وزارت دادگستری آمریکا: اولویت مقابله با تهدیدات سایبری هم‌تراز تروریسم می‌شود


وزارت دادگستری آمریکا: اولویت مقابله با تهدیدات سایبری هم‌تراز تروریسم می‌شود

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که اولویت مقابله با حملات و تهدیدات سایبری که منجر به پرداخت باج به گروه‌های هکری می‌شود، هم‌تراز حملات تروریستی خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اولویت مقابله با حملات سایبری و هکری را افزایش داده و قصد دارد اولویت مقابله با حملات سایبری را هم تراز و هم سطح حملات تروریستی قرار دهد.

بر اساس این گزارش وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه با ارسال دستورالعملی برای دفاتر دادستان ها در سراسر آمریکا از آنها خواسته است تا اطلاعات کسب شده از تحقیقات درباره حملات سایبری و هکری را با کارگروهی که به تازگی در واشنگتن تشکیل شده، به اشتراک بگذارد.

جان کارلین یکی از مقام های وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفت: این یک روند تخصصی است تا مطمئن شویم همه موارد حملات سایبری و هکری را که منجر به درخواست باج می شود، رصد کرده و زیر نظر داریم. با این روش می توانیم رابطه بین عاملان اصلی حملات سایبری را مشخص کرده و برای از بین بردن کل زنجیره اقدام کنیم.

به اعتقاد مقام های آمریکایی، تصمیم اخیر وزارت دادگستری ایالات متحده برای استفاده از این روند خاص برای مقابله با حملات سایبری و هکری، نشانگر اولویت ویژه این گونه حملات است.

آمریکا طی ماه های اخیر هدف حملات سایبری زیاد و گسترده ای قرار گرفته است.

انتهای پیام/