شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#ویروس کرونا

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع موج سوم کرونا در آفریقا


هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع موج سوم کرونا در آفریقا

سازمان بهداشت جهانی پنجشنبه نسبت به شیوع موج سوم ویروس کرونا در قاره آفریقا هشدار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی به سرعت رو به افزایش است، سازمان بهداشت جهانی نسبت به موج سوم بحران کرونا در این قاره هشدار داده است.

بر اساس این گزارش سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طی دو هفته گذشته موارد ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا 20 درصد افزایش داشته است. در 14 کشور آفریقایی طی هفته گذشته روند ابتلا به ویروس کرونا صعودی بوده و 8 کشور شاهد رشد 30 درصدی موارد ابتلا به این ویروس بوده اند.

به اعتقاد سازمان بهداشت جهانی، در پیش بودن زمستان آفریقا، افزایش سفرها و لغو زودهنگام بخش زیادی از محدودیت ها عامل اصلی افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در این قاره بوده است.

آفریقا تاکنون 3.7 درصد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را تشکیل داده است در حالی که تنها 2.9 درصد موارد جهانی ابتلا به این ویروس در آفریقا بوده است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نسبت به موج سوم شیوع ویروس کرونا و تهدید واقعی ناشی از این بحران، هشدار داده اند.

سازمان بهداشت جهانی افزود: برنامه توزیع و تزریق واکسن کرونا در آفریقا نیز از برنامه عقب است و در 50 کشور آفریقایی تاکنون تنها 31.4 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

انتهای پیام/