شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#کنگره آمریکا

میزان خسارت حمله مرگبار طرفداران ترامپ به کنگره

حمله مرگبار طرفداران ترامپ به کنگره 1.5 میلیون دلار خسارت وارد کرد

طبق اعلام دادستان‌های فدرال، حمله مرگبار ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا از سوی طرفداران ترامپ، دست‌کم 1.5 میلیون دلار خسارت وارد کرد.

به گزارش مشرق، دادستان‌های فدرال روز چهارشنبه اعلام کردند حمله مرگبار ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا دست‌کم ۱.۵ میلیون دلار خسارت وارد کرد. آن‌ها همچنین گفتند از افرادی که متهم به مشارکت در این حمله هستند، خواسته خواهد شد مبلغ مذکور را پرداخت کنند.

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، تاکنون بیش از ۴۵۰ نفر به اتهام مشارکت در این حمله دستگیر شده‌اند. اولین بار است که میزان خسارت تخمینی این حادثه که پنج کشته برجای گذاشت، اعلام می‌شود.

بر اساس قانون فدرال، جبران خسارت می‌تواند مطابق با توافق طرفین دعوی پیش از محاکمه مورد مذاکره قرار بگیرد و احتمال تقسیم مسئولیت بین متهمان امکان پذیر است.

ترامپ پس از باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، ادعای تقلب گسترده در شمارش آرای پستی را مطرح کرد و همچنان با گذشت ماه‌ها بر آن پافشاری می‌کند.

او که از شرکت در مراسم تحویل قدرت به جو بایدن امتناع کرد، روز تأیید آرای ایالات مختلف در کنگره در جمع بزرگی از هوادارانش ادعاهای خود را تکرار کرد. هواداران ترامپ در آن روز به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند و سپس به داخل این ساختمان حمله‌ور شدند. در نتیجه این حمله شماری کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در پی آن، طرح استیضاح دوم ترامپ به دلیل تهییج طرفدارانش در کنگره ارائه شد و توانست در مجلس نمایندگان تصویب شود. با این حال نمایندگان مجلس سنا به استیضاح ترامپ رأی کافی ندادند و او را تبرئه کردند.

منبع: فارس