شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#آتش

مومنی در گفتگو با مهر:

می‌ترسم پیراهن استقلال را آتش بزنند/ یک نفر به مددی «خط» می‌دهد

می‌ترسم پیراهن استقلال را آتش بزنند/ یک نفر به مددی «خط» می‌دهد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بدیهی است کسانی که اداره امور استقلال را بر عهده دارند تمایلی به حل مشکلات این تیم ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مومنی از پیشکسوتان تحصیل کرده باشگاه استقلال است که در دهه هفتاد در خط حمله این تیم بازی کرده و سابقه گلزنی در جام باشگاه‌های آسیا را هم دارد. وی مدتی هم مدیر آکادمی باشگاه استقلال بود.

پیشکسوت آبی پوشان در گفتگو با خبرنگار مهر با نگاهی به حواشی اخیر تیم استقلال و بخصوص بحث آکادمی باشگاه که در نهایت منجر به کنار رفتن فریادشیران شد، نظراتش را اعلام کرد.

کار مددی غیر متعارف و غیر اخلاقی است

مومنی صحبت‌های خودش را این‌طور آغاز کرد: روزی که مددی از هیات مدیره حکم مدیر عاملی استقلال را گرفت، به درست یا غلط، تن به یکسری خواسته‌های هیات مدیره داد و با شرط پذیرفتن این خواسته‌ها حکم مدیریتی‌اش را دریافت کرد. این کار قانونی باشد یا خلاف، من آن را نمی‌دانم. اما اگر قانونی باشد، مددی باید پذیرای این قانون باشد و اگر خلاف باشد، او چرا برای گرفتن حکم مدیرعاملی تن به خلاف داده؟

وی افزود: به هرحال این خواسته‌ها صورتجلسه می‌شود و مددی هم پای آن را امضا می‌کند. اما او بعد از دریافت حکم مدیرعاملی دیگر به آن صورتجلسه پایبند نبوده. من این عدم پایبندی را کاری خلاف مقررات، خلاف عرف و حتی خلاف اخلاق می‌دانم. حتی اگر درخواست‌های هیات مدیره غیر منطقی هم باشد، قانون حکم می‌کند که مدیرعامل باید مجری مصوبات هیات مدیره باشد؛ نه اینکه خودش برای خودش تصمیم بگیرد و اجرا کند.

مددی از یک نفر خط می‌گیرد

پیشکسوت آبی پوشان گفت: خود مددی چنین جسارتی ندارد که یک تنه مقابل هیات مدیره قرار گیرد و حتماً او به پشتوانه شخص نامشخصی که البته برای ما مشخص است، و با خطی که از او می‌گیرد مقابل هیات مدیره ایستاده است. این تیمی که برای استقلال تصمیم‌گیری می‌کنند و تصمیمات آنها در این باشگاه اجرا می‌شود، عامدانه به دنبال تولید حاشیه برای این آبی ها است.

مومنی افزود: آنها هدفمند عمل می‌کنند و هدفشان هم این است تا استقلال را به حاشیه و جنجال ببرند و حواس آنها را به این دعواهای داخلی پرت کنند تا در این هیاهو تیم‌های رقیب بی سر و صدا و در سایه جنجال‌های استقلال، قراردادهایشان را تمدید کرده و تیمشان را برای فصل آینده آماده کنند.

می‌خواهند هواداران استقلال را تحریک کنند

وی اضافه کرد: متاسفانه کم نیستند افرادی که چشم دیدن این تیم را ندارند و سالهاست از پشت پرده شرایط نتیجه نگرفتن استقلال را فراهم می‌کنند. یکی از اهداف آنها ایجاد نارضایتی بین هواداران این تیم است و اینکه آنها را وادار به یکسری واکنش‌ها از جمله تجمع و اعتراض به مسئولان کشور کنند. اینها نمی‌خواهند مشکلات استقلال حل شود. نه تنها نمی‌خواهند مشکلات حل شود، بلکه خودشان به صورت دستی برای تیم مشکل درست می‌کنند. اینها می‌خواهند به جامعه و مسئولان بگویند هواداران استقلال حاشیه ساز هستند؛ اما ریشه این حاشیه جای دیگری است.

چرا مشکل تیم‌های دیگر را یک ساعته حل می‌کنند

مهاجم سابق تیم استقلال تاکید کرد: وزارت ورزش چرا دلش برای تیم‌های دیگر می‌سوزد، اما به استقلال که می‌رسد رفتار دیگری دارد. چرا مشکل تیم‌های دیگر را یک ساعته حل می‌کند اما توجهی به مشکلات استقلال ندارد. اگر مدیر ارشد جوان بود، انرژی داشت یا دلش برای تیم ما می‌سوخت، همان شب به صورت فوری جلسه‌ای ترتیب می‌داد تا حاشیه‌های هیات مدیره استقلال رسانه‌ای نشود. چرا این کار را نکردند؟ حالا هم فقط می‌گویند جلسه می‌گذاریم اختلافات حل شود. کدام جلسه آقای مسئول؟ کدام اختلافات؟ اینها دیگر اختلاف نیست بلکه آتش زیر خاکستر است.

به هواداران استقلال حق می‌دهم

مومنی گفت: من قبلاً خوشبین تر از این بودم و می‌گفتم هواداران استقلال با بدبینی به قضایا نگاه می‌کنند. اما الان من هم مثل هواداران به این نتیجه رسیده‌ام که وزارت ورزش بین دو تیم تبعیض قائل می‌شود.در همه این سال‌ها استقلال به حاشیه و جنجال کشیده شده تا تیم رقیب آرامش و حاشیه امنیت ایجاد کند.

فرق بین مدیران دو باشگاه را ببینید

پیشکسوت استقلال گفت: شاهد ادعای من، انتخاب مدیرعامل برای دو تیم است. در حالی که برای پرسپولیس یک مدیر ورزشی کاملاً قوی و دارای نفوذ انتخاب می‌کنند که حتی مدیران ارشد ورزشی و فدراسیون هم به نوعی زیر مجموعه او هستند، برای استقلال مدیری انتخاب می‌کنند که فقط فرامین خودشان را اجرا کند.

می‌ترسم روزی که پیراهن استقلال را آتش بزنند

مدیر پیشین آکادمی استقلال گفت: یکی از عجیب‌ترین و ضعیف‌ترین تصمیماتی که در استقلال گرفته شد، انتخاب یک فرد غیر استقلالی به عنوان مدیر آکادمی بود. این بحث تکراری شده اما مگر در بین دویست، سیصد پیشکسوت استقلال یک نفر نبود که توان این کار را داشته باشد؟ برای آکادمی استقلال فردی را انتخاب کرده‌اند که یک بار فرهنگ باشگاه خودش (نفت) را با به آتش کشیدن پیراهن تیمش زیر سئوال برد؛ و ترس من این است که بالاخره این آقا یک روزی هم پیراهن استقلال را به آتش بکشد.

اعضای هیات مدیره استقلال با هیچکس مدارا نکند

مومنی در پایان تاکید کرد: ممکن است حالا که کار به اینجا رسیده بعضی‌ها هم دست به کار شوند برای واسطه‌گری و دعوت کنند از هیات مدیره که از مواضع خود کوتاه بیایند. اما توصیه من به اعضای هیات مدیره این است که هرگز از تصمیمی که گرفته‌اند برنگردند و پای حرف شان بایستند.