به گزارش برنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج روز چهارشنبه به ریاست مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و با حضور طاهره طاهریان نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد و در پایان حسن تامینی با کسب بیشترین رای از اعضای مجمع برای مدت چهار سال ریاست فدراسیون شطرنج را برعهده گرفت. وی نماینده مجلس در دوره های هشتم و نهم بود و فعالیت هایی هم به عنوان بازیکن و مربی فوتبال در سطح استان گیلان داشته است. تامینی این روزها هم در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت دارد.

سارا خادم‌ الشریعه، عضو تیم‌ ملی شطرنج، در این رابطه به خبرنگار ورزشی برنا گفت: فکر می‌کنم پس از اتفاقاتی که در فدراسیون رخ داد فضای دو قطبی بر شطرنج حاکم شده بود اما این انتخاب نشان داد که خوشبختانه خانواده شطرنج توانسته با هم همدل شوند و به نظرم بهترین اتفاقی بود که رخ داد. البته در این بین جای کاندیدا خانم هم بسیار خالی بود. امیدوارم برای دوره‌های بعد شاهد حضور زنان هم باشیم.

او با تشکر از سرپرست فدراسیون اضافه کرد: در این مدت هم جناب نیکوخصال در فدراسیون بودند که عملکرد قابل قبولی داشتند به ویژه در زمانی که وضعیت فدراسیون کمی آشفته بود. 

خادم الشریعه خاطرنشان کرد: ۲۰ خرداد یک مسابقه آنلاین دارم و پس از آن‌هم راهی مسابقات جهانی در روسیه خواهم شد. تنها انتظار ما ورزشکاران از مسئولین حمایت است و امیدوارم شاهد این اتفاق در چهار سال پیش روی شطرنج با رئیس جدید آن باشیم.‌ 3