به گزارش برنا؛ صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آب و هوای چند روز آینده کشور گفت: طی پنج روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت که با ماندگاری هوای گرم پیش بینی می شود.

او افزود: طی پنج روز آینده در سواحل دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش های پراکنده رخ می دهد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: شاهد کاهش محسوس دما را طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر هستیم؛ در استان اردبیل نیز انتظار کاهش دما از 10 تا 15 درجه وجود دارد. ماندگاری هوای خنک برای سواحل دریای خزر از شنبه تا سه شنبه وجود دارد.

ضیائیان تصریح کرد: همچنین از شنبه تا سه شنبه در شمال شرق کشور، کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

او افزود: شرق استان کرمان، استان خوزستان و بخش هایی از شمال غرب و غرب کشور، طی چند روزهای آینده، وزش شدید باد را خواهیم داشت و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد که از کیفیت هوا می کاهد.

ضیائیان اضافه کرد: دریای خزر، شرق دریای عمان و خلیج فارس، طی پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در مورد خشکسالی های ایران اذعان کرد: شاهد کاهش 41 درصدی بارش نسبت به سال گذشته هستیم و انتظار داریم این میزان ثابت بماند همچنین تا اواخر شهریور کاهش 40 تا 45 درصدی بارش را خواهیم داشت.

او در انتها با اشاره به آتش سوزی اخیر پالایشگاه تهران بیان کرد: آتش سوزی در پالایشگاه واقع در تهران، ربطی به آلودگی هوا نداشته و در انتظار بارانی اسیدی نخواهیم بود.