«محمدعلی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با اعلام مواضع اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: احزاب اصلاح طلب کاندیدا داشتند که در نهاد اجماع ساز اعلام کردند و آن مجموعه تماما رد صلاحیت شدند.

 او افزود: وقتی می گویند ما کاندیدا نداریم و کاندیداهای پیش بینی شده ما که نمایندگی احزاب را داشتند دیگر نیستند در این جا دو مرحله می ماند، یکی تحریم انتخابات و دیگری امکان عدم شرکت فعال. من بخش عمده اصلاح طلبان را در این مجموعه می بینم که تحریم را جزو برنامه خود نمی دانند.

ابطحی تاکید کرد: تحریم انتخابات بستن مسیر انتخاب کردن است به همین دلیل بسیاری از آنها انتخابات را تحریم نمی کنند یعنی هر کسی به هر گزینه ای که می خواهد رای می دهد حال گزینه اش اصلاح طلب باشد گزینه اش رای سفید باشد و هر گزینه ای که در آن تحریم انتخابات نباشد.

او در رابطه با تنها گزینه های موجود اصلاحات برای حمایت در لیست شورای نگهبان اظهار کرد: آقایان مهرعلیزاده و همتی در شورای اجماع ساز نبودند ولی هوادارانی دارند بخصوص بیشتر آقای همتی، یعنی تعداد افراد موافق با همتی در اصلاح طلبان بیشتر است، آقای مهرعلیزاده نیز شخصیت محترمی است ولی اینکه به عنوان کاندیدا رسمی انتخاب بشود یا نه پروسه خود را دارد که باید طی شود.

ابطحی افزود: هنوز مشخص نیست اصلاح طلبان چه استراتژی داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: کاندیداها وعده هایی می دهند که مشکلات دنیا را حل می کند و هیچ کسی بررسی نمی کند که این وعده ها چقدر قابل اجرا است یا نیست. در این دوره وعده های غیر قابل اجرای زیادی داده شده است.

ابطحی در رابطه با اعلام مواضع اصلاحات برای حمایت از مهرعلیزاده یا همتی گفت: اصلاح طلبان در مورد کاندیدا رسمی خود مواضع روشنی داشتند و برای بقیه لازم نیست که مواضع روشنی داشته باشند و هر جمعی موضع خود را می گیرد.۸