به گزارش برنا؛ امیر قربانی در گفت‌وگو با برنا در خصوص ایده برنامه مجری،‌ اظهار داشت:‌ ایده اولیه برنامه مجری از مدیریت شبکه ۵ مطرح شد. در خصوص پردازش موضوعی هم، برنامه‌های مختلفی توسط اتاق فکر برنامه طراحی شد اما شدت گرفتن مسئله کرونا دست ما را تا حد بسیاری بست. برای مثال می توان به انتخاب لوکیشن برنامه اشاره کرد که در ابتدا ایده‌های بسیاری مطرح شده بود اما نهایتا مجبور به انتخاب یک سالن شدیم.

وی در خصوص اینکه مجری چه هدفی را دنبال می‌کند، افزود‌:‌ در برنامه مجری بنا داریم نشان دهیم جریان‌های سیاسی کشور علیرغم اختلاف نظرها، دعوا و تنش و درگیری با هم ندارند. کمااینکه در برنامه دوم، آقای آصفی اشاره می‌کنند که "شما سیاسیون مثل استقلال و پرسپولیس هستید. در زمین با هم رقیب و بیرون از زمین دوست و رفیق هستید." ضمن این مسئله، به دنبال ارائه راهکار برای انتخاب اصلح برای مردم هستیم.

تهیه کننده برنامه مجری در خصوص سختی‌های انتخاب و دعوت از مهمانانی که باید از طیف‌های مختلف سیاسی انتخاب می‌شدند، نیز بیان داشت:‌ انتخاب ۳ یا ۴ مهمان از بین چهره‌های مطرح و جریان‌های سیاسی مختلف کشور، کنار هم نشاندن آنها از حیث زمان مشترک و جلوگیری از ایجاد اختلاف، به طرز باورنکردنی سخت، طاقت فرسا و استرس زاست. از حیث موضوع هم ما ۲ تیم تحقیق و یک اتاق فکر کارکشته را ماه‌ها قبل برای انجام یک تحقیقات بنیادین فعال کردیم.

قربانی گفت: در این برنامه از حدود ۱۵۰ چهره برتر سیاسی دخیل در ادوار مختلف انتخابات که در طول مراحل تحقیق اسامی آنها احصا شده بود، ۴۰ نفر به عنوان مهمان در ۱۳ برنامه حضور یافته و با یکدیگر به گپ و گفت پرداختند.

وی در خصوص اینکه چرا حمیدرضا آصفی به عنوان مجری انتخاب شد، اظهار داشت:‌ انتخاب آقای آصفی از دل مشورت‌های تیم اتاق فکر بیرون آمد. چهره‌ای که هم بتواند روی مباحث تاریخی و خاطرات و رویدادها مسلط باشد و هم به عنوان یک سیاستمدار بی طرف و معتدل، آشنایی کافی با روحیات و خاطرات مهمان‌ها را نیز داشته باشد.

تهیه کننده برنامه مجری گفت: ما به دنبال پشت سر گذاشتن خط قرمزها نیستیم و آنچه برای ما مهم است، یادآوری برخی نکات و خاطرات مغفول مانده از گذشته در جهت انتخاب صحیح مردم برای انتخابات پیش رو است.

قربانی با تقدیر از همراهی مسئولان سازمان صدا و سیما در باز گذاشتن دست این گروه برای ایجاد فضای تضارب آرا، خاطرنشان کرد:‌ انصافا همکاری سازمان برای دعوت از چهره‌های مختلف با دیدگاه‌های سیاسی گوناگون مثال زدنی بود.

وی افزود: البته از طرف دیگر مطالبه عمومی هم این است که رسانه ملی این دست گفتگوها و برنامه‌های وحدت آفرین را در طول سال به صورت مداوم دنبال کند. بنده هم از همین جا از همه دوستانی که لطف داشتند و اجازه دادند این برنامه، نظرات طیف‌های مختلف سیاسی را به نمایش درآورد، تشکر می‌کنم.

ممممممم