شهر خبر

فیصل مقداد: تلاش غرب برای تاثیرگذاری منفی روی انتخابات سوریه ناکام ماند


فیصل مقداد: تلاش غرب برای تاثیرگذاری منفی روی انتخابات سوریه ناکام ماند

وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود به بررسی تحولات منطقه وجهان و مسایل مربوط به همکاری دو جانبه و برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه دیروز در تماس تلفنی با « بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان، تحولات منطقه و جهان و تقویت همکاری دو کشور را مورد بحث وبررسی قرار داد.

دو طرف پیگیری‌های جاری توسط مسئولان دو کشور به منظور عملی کردن نتایج سفر اخیر مقداد به عمان از جمله مسایل مربوط به توسعه وتحکیم روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها وهماهنگی و رایزنی در مورد تحولات سیاسی در عرصه‌های عربی وبین المللی را بررسی کردند.

وزیر خارجه سوریه همچنین همتای عمانی خود را در جریان تکمیل مراحل قانونی توافق نامه امضا شده بین دو کشور در مورد معافیت متقابل دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک قرار داد.

به گزارش سانا، فیصل مقداد در این گفت‌گوی تلفنی همچنین بر نتایج مثبت و موفقیت‌آمیز سوری‌ها در رابطه با دستآورد انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری آن در داخل و خارج سوریه تأکید کرد و گفت که تلاش غرب برای تاثیرگذاری منفی روی انتخابات سوریه ناکام ماند.

وزیر خارجه عمان نیز موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را تبریگ گفت و تصریح کرد: امیدواریم که برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری سوریه، باعث تقویت موضوع بازگشت سوریه به ایفای نقش مهم خود در حوزه عربی وبین المللی شود.

انتهای پیام