شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه
دکتر مردانی پاسخ داد

کدام افراد عفونت قارچ سیاه می گیرند؟

کدخبر: 416867
عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: کاهش نقص ایمنی بر اثر ابتلا به کرونا و مصرف زیاد کورتون سبب بروز عفونت قارچی در بدن افراد مصرف کننده می‌شود.

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و‌گو‌ با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عفونت قارچی آب سیاه اظهار کرد: این قارچ یک نوع قارچ مهاجم محسوب می‌شود که در دوره ها و اعصار مختلف در تمام دنیا وجود داشته است.

او ادامه داد: ابتلا به بیماری قارچ سیاه در برخی از بیمارانی که زمینه دیابت داشته و به دنبال بیماری کرونا کورتون دریافت کرده اند به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی بدن افزایش یافته است.

مردانی بیان کرد: قارچ سیاه در محیط باغچه و شاخه های پاییزی وجود دارد و باعث بروز عفونت در سیستم تنفسی، ریه ، بینی و در مواردی در مغز و چشم خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه بیماری قارچ سیاه در کام بالا باعث خون مردگی می شود، گفت: این بیماری مهلک است و اگر زود درمان نشود سبب مرگ و میر در بین بیماران خواهد شد.

مردانی تصریح کرد: بیماران کرونایی باید از مصرف خودسرانه دگزامتازون و به طور کلی کورتون خودداری کنند و اگر تحت نظر پزشک این دارو را مصرف می کنند نباید به مدت طولانی از آن استفاده کنند.