به گزارش برنا؛  مستند روایی"آن روز" به واقعه پانزده خرداد 1342در شهر ورامین و روستاهای اطراف آن می پردازد و این واقعه را از زبان شاهدان عینی و خانواده های شهدای پانزده خرداد به تصویر می کشد. در این مستند همچنین زندگی شهید والامقام حسن خانی روایت خواهد شد. " آن روز" به تهیه کنندگی و کارگردانی سید احمد مصطفوی با استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده از واقعه 15 خرداد روز جمعه ساعت 22:25 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می شود.

عطر عاشقی از بیت امام خمینی (ره)

برنامه "عطر عاشقی" جمعه 14خرداد ساعت 17:30 از بیت حضرت امام (ره) از شهرستان خمین روی آنتن شبکه پنج می رود. در این برنامه حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی پیرامون نقش حضرت امام (ره) در بسترسازی عصر ظهور برای حاضران صحبت خواهد کرد و سید جواد میری زیارت آل یاسین را قرائت می کند.  

تشییع بزرگ

مستند تامینی«تشییع بزرگ» به کارگردانی مصطفی فتاحی جمعه 14 خرداد ساعت 16:20 پخش می شود. این مستند  تصویرگر وداع باشکوه ملت ایران با پیکر مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که از زبان خلبانان بالگرد که حامل پیکر مطهر امام (ره) بودند روایت می شود.

عصر خمینی

مستند گفتگو محور «عصر خمینی» به بررسی گفتمان انقلاب از صحیفه امام خمینی(ره) می پردازد. در این مستند کارشناسان سیاسی یا شخصیت هایی که از نزدیک در جریان اقدامات انقلابی امام (ره) بوده اند، اندیشه های آن بزرگ مرد تاریخ را واکاوی و تحلیل می نمایند. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا رضائیان روز چهاردهم خرداد ساعت 12 از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

سخت اما شیرین

مستند«سخت شیرین» به کارگردانی سید مهدی میرغیاثی جمعه ساعت 22 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این مستند درباره زندگی یک طلبه است که ازدواج می کند وشرط ازدواج همسرش این بود که لباس طلبگی نپوشد. این مستند سخت شیرین داستان و جریان زندگی این زوج را به تصویر می کشد در این مستند کوثر فیض اللهی، محمد صادق مقدسیان و ... ایفای نقش می کنند.

مرد میدان

اما مستند "حاج قاسم" پنجشنبه بعد از اخبار ایران وجهان تماشایی می شود. این مستند روایتی متفاوت از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت ایشان و همچنین چهار دهه فعالیت در میدان نبرد است.

سلام تهران به مردم شریف ورامین

برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما با عنوان سلام تهران روز پنجشنبه 13 خرداد در میزهای تخصصی خود دو موضوع رحلت حضرت امام (ره) و قیام خونین 15خرداد مردم ورامین را با حضور کارشناسان مربوطه بررسی و تحلیل می کند. این برنامه از ساعت 8 صبح به مدت 120 دقیقه مهمان نگاه بینندگان شبکه پنج سیما می شود.

شعرخوانی در رنگین کمان

برنامه"رنگین کمان" در روز سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ساعت 15 با دعوت از گروه سرود شهید فرجی و شعر خوانی برای امام راحل، پخش کارتون های مرتبط با رحلت امام و تغییر در رنگ دکور، یاد و خاطره رهبر کیبر انقلاب را زنده نگه می دارند.

دیگر برنامه های شبکه پنج سیما، همچون: مجری، به خانه بر می گردیم، در شهر، دراستان، تانیایش نیز در ایام ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15خرداد و نیز شهادت امام جعفر صادق (ع) معطوف به این مناسبت های پخش خواهند شد.