به گزارش پایگاه خبری نشان :

پیش از اینکه به دلیل نوشیدن عرق رازیانه برسیم ابتدا این گیاه جالب را مورد بررسی قرار می دهیم. اساسا رازیانه از یک پیاز گوشتی با برگ های آبدار تشکیل شده است ،که تمامی آنها خوراکی هستند پس میتوانید تمام آن را بنوشید. این گیاه متعلق به رسته آمبلیفریا و درخانواده گشنیز،کرفس،هویج و جعفری است.این گیاه منشا مدیترانه ای دارد، اما براساس برخی گزارشها این گیاه شیرین و ظریف به جنوب مدیترانه مرتبط است ، رازیانه دارای یک طعم و مزه بسیار شیرین و منحصربفرد شبیه آنیس و شیرین بیان است ، اگر از شیرین بیان غافل شدید نگران نباشید ،رازیانه نقش یک آبمیوه هویج و سیب را ایفا میکند شما ممکن است با مزه آن آشنا شده باشید، حتی اگر عرق آن را هم نوشیده نباشید.

رازیانه بطور معمول در غذاهای فرانسوی،اینالیایی و مدیترانه ای یافت میشود همانطور که در انواع مختلفی از خمیردندان و تولید آنتی اسید استفاده میشود. حتی به عنوان یک عنصر کلیدی در برخی دهانشویه ها وخوشبو کننده نفس استفاده میشود.

مزایای شگفت انگیز عرق رازیانه برای سلامت بدن و درمان بیماری ها:

افزایش قدرت هضم و گوارش:

عرق رازیانه تازه از پیاز و برگ های آن تهیه میشود(،حتی از دانه ها مناسب برای چای رازیانه ساخته میشود) به صورت فوق العاده آرام بخش شکم و معده است ،زیرا کل این گیاه شامل آنتی اکسیدان ،کوئرزیتین و روتن میباشد که باعث تسهیل هضم و جذب بیشتر مواد مغذی به بدن ( همانند یک غذای رژیمی) میشود. پیاز و برگ های گیاه رازیانه همچنین شامل مقادیر بالای فیبر و فولات هستند، که نه تنها باعث بهبود عملکرد روده ها می شوند، بلکه به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی در دستگاه گوارش کمک میکند.

عرق رازیانه برای پیشگیری از کم خونی:

رازیانه یکی از بهترین منابع طبیعی هیستیدین است که یک اسید آمینه است و به تولید هموگلوبین خون کمک میکند.همچنین یک پیوند با ماده ضروری آهن را تشکیل میدهد تا جریان خون را بهینه نگه دارد و از فشار خون خیلی پایین جلوگیری کند.

عرق رازیانه برای محافظت از مفاصل :

رازیانه همانند دیگر گیاهان سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، اما دارای مزایای سلامتی منحصر به فردی نیز است. برای مثال:فیتوکمیکال موجود در رازیانه نشان داده است که به حفظ سلامت مفصل و حتی جلوگیری از بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک میکند. این فیتوکمیکال چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است همچنین برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبود عضلات و بافت های آسیب دیده کمک میکند، به خصوص برای کسانی که دارای ضعف در دست و پاها هستند.

عرق رازیانه برای دورکردن و دفع باکتری ها:

روغن های ضروری مانند فنچیل استات،استریگوئل وآنتوول طعم دلپذیری مانند شیرین بیان را به رازیانه میدهند و دارای خواص ضد باکتری و ضدقارچی هستند، که برای درمان بیماری های قارچی مانند برفک و پاهای ورزشکاران استفاده میشود.

عرق رازیانه برای مبارزه با گلودرد:

وجود فیتوکمیکال در رازیانه به طور طبیعی مانع از تولید بیش از حد باکتری های استرپتوکوک در گلو میشود، که میتواند در صورت عدم بررسی به گلو درد میکروبی منجر شود. جالب توجه است که این فیتوکمیکال ها برای تولید آنتی بیوتیک برای مبارزه با زرد زخم ،یک نوع عفونت پوستی ، مننژیت و پنومونیا استخراج میشوند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با عرق رازیانه:

جدا از مرکبات ،رازیانه شامل مقادیر بالای ویتامین سی می باشد. علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری های ناقل مانند سرماخوردگی و سرفه،ویتامین سی ( معروف به آنتی اکسیدان) در سبزیجات به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی که درآینده مشکلات جدیمانند سرطان،سکته و حمله قلبی را ایجاد می کند، کمک میکند.

عرق رازیانه برای بهبود و ارتقای سلامت چشم:

آنتوول یکی از روغن های ضروری در رازیانه است که کمک به سرعت جوانسازی سلولهای خسته چشم میکند که در نهایت درآینده میتواند به مسائل بینایی منجر شود. متون دارویی چین باستان حتی توصیه به جویدن برگ های رازیانه می کند که به ورم چشم و تسکین درد چشم کمک میکنند.

افزایش شیر مادر با استفاده از رازیانه:

مادرانی که به دنبال افزایش شیر خود هستند تا بتوانند به نوزادشان بدهند، تا میتوانند از رازیانه استفاده کنند. پیاز،ساقه ،برگ و دانه این گیاه حاوی فلاونوئید ،گلیکوزید کامفرول است که نه تنها میزان شیر را افزایش میدهد بلکه به افزایش مواد مغذی در بدن مادر نیز کمک میکند.

رازیانه برای مبارزه با بوی بد دهان:

اگر چه گیاهان عالی برای مبارزه با بوی بد دهان وجود دارد، اما رازیانه نسبت به بقیه فوق العاد خواهد بود. تقریبا مزه اعتیادآوری دارد که به تازه کردن نفس کمک میکند.

توجه مهم: یکی از چیزهایی که در مورد رازیانه باید بدانید این است که حاوی فیتواستروژن (گیاه استروژنی) است که معمولا در لیست قرص های تقویت کننده سینه قرار میگیرد این فیتواستروژن در رازیانه ممکن است برای زنان یائسه و یا کسانی که استروژن غالب دارند و یا از pcos رنج میبرند، مناسب نباشد و لازم است که به سراغ گیاهان دیگر بروند.

عرق رازیانه برای کمک به درمان یبوست:

عرق رازیانه حاوی فیبر است که به صورت خفیف عمل میکند. عرق رازیانه در روده و دستگاه گوارش به مشکلات یبوستی کمک میکند و باعث تحریک روده و اسهال میشود.

عرق رازیانه برای کمک به درمان و پیشگیری از سرطان:

عرق رازیانه به سرطان بدن کمک میکند و رشد تومور را متوقف میکند. رازیانه دارای ویتامین سی است ،آنتی اکسیدانی که به مبارزه با سرطان کمک میکند. در حقیقت عرق رازیانه از غشای مخاطی عبور میکن دو از سرطان پیشگیری میکند.

دانه های رازیانه تنش های روده بزرگ و سرطان پستان را درمان میکند. علاوه براین، همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شد عرق رازیانه از اثرات مضر اشعه در طول شیمی درمانی محافظت میکند.

رازیانه برای کنترل فشار خون:

رازیانه به کنترل سطح فشار خون کمک میکند. حاوی پتاسیم است که به کاهش فشار در رگ های خونی کمک میکند و از حملات قلبی،بیماری های قلبی و سکته محافظت میکند.

برای حفظ سلامت قلب خود رازیانه را در رژیم روزانه تان قرار دهید.