شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرکوک#داعش#عراق

متلاشی شدن یک شبکۀ انتقال عناصر تروریستی به کرکوک


متلاشی شدن یک شبکۀ انتقال عناصر تروریستی به کرکوک

یک گروه تروریستی ۴ نفره که به بقایای داعش در امر انتقال و جابه جایی عناصر تروریستی در استان کرکوک عراق کمک‌ می‌کردند به ‌وسیلۀ نیروهای امنیتی عراق، دستگیر شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت دستگاه اطلاعات عراق، مقامات امنیتی عراق از متلاشی شدن یک شبکۀ تروریستی وابسته به «داعش» خبر دادند. کار این شبکۀ تروریستی، جابجایی نیروهای داعش از استان کرکوک (شمال عراق) بود. نیروهای امنیتی، در کنار استان‌هایی که از وجود داعش، پاک‌سازی شده‌اند – مانند «دیالی»، «نینوا»، «صلاح الدین» و «الأنبار» – در استان کرکوک هم فعالیت خود را گسترش داده‌ است.

 دستگاه اطلاعات با همکاری دسته‌های نیروهای تحقیقات وزارت کشور، 4 تروریست را دستگیر کردند. این تروریست‌ها در استان کرکوک، نیازهای داعش را که شامل تهیۀ مواد غذایی و تجهیزات ارتباطی و همچنین نقل و انتقال تروریست‌ها به داخل و خارج کرکوک و ... می‌شد، برآورده می‌کردند. افراد این گروه، طبق مادۀ چهارم قانون تروریسم، جزء لیست تحت تعقیب بودند.

این گزارش می‌افزاید «اعترافات این افراد، ثبت شد و روند قانونی محاکمه را طی می‌کنند.»

 

یک افسر فرماندهی ارتش در کرکوک تأکید کرد که «پس از به‌دست آمدن اطلاعاتی از تلاش بقایای داعش بر اقدامات خشونت‌بار در استان کرکوک، دستور حفظ امنیت کرکوک و افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی در استان، صادر شد.»

وی با بیان اینکه «اطلاعات به‌دست آمده، حاکی از این است که بقایای داعش، به دنبال ایجاد تنش در برهۀ کنونی و قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی است»، تأکید کرد که «وضعیت تحت کنترل است و چندین نقشۀ داعش، به وسیلۀ داده‌های دستگاه اطلاعات، نقش‌برآب شد.»

وی افزود «اقدامات امنیتی جاری در استان کرکوک، با استراتژی جدید – به ویژه پس از دستیابی به اطلاعات دقیق از اماکن حضور نیروهای داعش و مشخص شدن راه‌های تحرکاتشان – ادامه می‌یابد.»

انتهای پیام/