به گزارش برنا، فردوس فرامرز سخنگوی پلیس کابل اعلام کرد که یک انفجار ساعت ۱۹ به وقت محلی در منطقه ششم در غرب کابل پایتخت رخ داد که در آن ۴ غیر نظامی کشته و بیش از ۵ تن دیگر زخمی شدند.

 

فرامرز افزود که پیش از آن نیز یک انفجار ساعت ۱۳ بعد از ظهر نیز در جاده دارالامان در منطقه ششم کابل بوقوع پیوست که در آن نیز ۴ نفر کشته شدند.

 

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است و سه شنبه شب نیز دو انفجار پیهم در همین منطقه و در فاصله ۱۰۰ متری دو مینی بوس شهری را هدف قرار داد که در آن ۱۲ نفر کشته و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شده بودند.

 

همه این انفجارها بر علیه هزاره های شیعه که در غرب کابل پایتخت افغانستان ساکن هستند انجام می شود و فعالان سیاسی کشتارهای سال های اخیر بر علیه هزاره ها را نسل کشی دانسته و از دولت می خواهد آنرا بعنوان نسل کشی برسمیت بشناسد.

 

اتحادیه اروپا نیز امروز پنجشنبه از دولت افغانستان خواسته است که از کشتار هزاره ها در افغانستان جلوگیری و در این رابطه تحقیقات جدی انجام دهد، پیش از این نیز در انفجار در مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل نیز شماری از آگاهان خارجی این عملکردها رانسل کشی خاموش هزاره ها عنوان کرده بودند.