شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#جدید#کرونا

پیام جدید روسیه درخصوص موج سوم کرونا

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که جلوی موج سوم ویروس کووید-۱۹ در این کشور گرفته شده است.

پیام جدید روسیه درخصوص موج سوم کرونا

به گزارش منیبان؛ موراشکو  امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) تصریح کرد:  «روسیه روند مثبتی در کاهش بروز عفونت ویروس کرونا دارد و موج سومی در این کشور وجود ندارد، همه چیز آرام است».

وی افزود: به طور کلی، میزان بروز این بیماری در سراسر روسیه در حال کاهش است و مناطق مختلف اکنون به طرق مختلف از بیماری همه گیر خارج شده اند.

 سازمان بهداشت جهانی (WHO) همه گیری شیوع ویروس کرونا را در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ ( ۲۱ اسفند ۹۸) اعلام کرد. طبق اطلاعات موسسه پزشکی جان هاپکینز، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان از ابتدا تاکنون از ۱۷۱ میلیون نفر گذشته است که بیش از ۳.۶ میلیون نفر از آنها فوت کرده اند.

بر اساس اطلاعات ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روسیه تاکنون پنج میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۹ مورد آلودگی به کرونا در این کشور شناسایی شده است. چهار میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۹۹ نفر با این بیماری کنار آمدند و ۱۲۲ هزار و ۲۶۷ نفر فوت کردند.

مقامات روسیه در تلاشند تا ۷۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور ۱۴۶ میلیون نفری تا پاییز امسال با واکس های ساخت خود بخصوص «اسپوتنیک وی» واکسینه شوند.

اکنون روسیه در حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا است. تاکنون حدود ۲۲ میلیون نفر در این کشور واکسینه شده اند.

برای مصونیت کامل جمعیت روسیه که می تواند از تمام انواع مختلف ویروس کرونا محافظت کند، لازم است حدود ۷۰ میلیون روس واکسینه شوند. به گفته تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه، روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در فدراسیون روسیه علیه کووید- ۱۹ واکسینه می شوند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با اسپوتنیک وی از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.