شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#انگلیس#مسلمانان

فلسطین میدان نبرد حق علیه باطل است

فلسطین

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس با تاکید بر اهمیت اعتراض مسلمانان جهان علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: فلسطین میدان نبرد بین حق علیه باطل است.

به گزارش مشرق، «حسام زملط» با ایراد سخنانی در انجمن مسلمانان «والثام فورست» واقع در شرق لندن گفت: من امروز برای شما پیامی را از فلسطین آورده‌ام. ما با قوت ایستاده‌ایم و از سرزمین خود، پایتخت خود (قدس) و مسجد خود (مسجدالاقصی) دفاع می‌کنیم.

وی افزود: با گذشت ۷۳ سال از اشغال‌گری هنوز مقاومت و از حق خود دفاع می‌کنیم و برای آزادی فلسطین به رغم تمام دشوارها می‌جنگیم. سفیر فلسطین ادامه داد: و ما از شما قدردان و شاهد هستیم که شما در خیابان‌های لندن، منچستر، بیرمنگام با صدای بلند خواستار اجرای عدالت برای فلسطین هستید. پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌اورید و فریاد عدالت‌خواهی سر می‌دهید.

زملط افزود: ما شاهد تلاش‌های شما برای رسیدن به عدالت هستیم و از شما تقاضا داریم که توقف نکنید. در کنار ما علیه مناقشه‌ای طولانی بایستید، چون اطمینان دارم که نه شما و نه ما تسلیم نمی‌شویم. ما از حقوق و آزادی‌مان دربرابر جنایات، اشغال‌گری‌ها، استعمار و محاصره اسرائیل دست نمی‌کشیم. اما شما هم می‌توانید کمک کنید. حمایت و ایستادگی شما در کنار ملت فلسطین مهم است و به ما انرژی و دل‌گرمی می‌دهد.

وی سپس ادامه داد: مسلمانان امتی هستند که همواره در صحنه حضور دارند، تاثیر گذار هستند و به پیروی از آموزه‌های اسلام افتخار می‌کنند. پس از نفوذ خود استفاده کنید. بگذارید سیاستمداران (در غرب) بدانند که به سکوت دربرابر جنایات اسرائیل ارج نمی‌نهید. به دوستان، آشنایان و همسایگان خود بگویید که فلسطین مرز بین حق و باطل است. فلسطین مرز سیاسی بین جناح چپ و راست نیست بلکه حق و باطل را مشخص می‌کند.

آرمان فلسطین به گفته سفیر این کشور، بر تحقق عدالت، صلح، برابری و حقیقت نظارت دارد که جوهره تمام ادیان الهی است. وی بر همین اساس تصریح کرد که باید از تمام ظرفیت‌ها برای آزادی فلسطین استفاده کرد. او در این زمینه به تاثیر فضای مجازی در انعکاس جنایات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود:‌ دنیا بالاخره دارد فجایعی را که در فلسطین رخ می‌دهد متوجه می‌شود.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این درحالیست که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس از جمله فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ طی هفته‌های گذشته در خیابان‌های پایتخت و چندین شهر دیگر انگلیس سرازیر شده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شدند.

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در بریتانیا» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین ترتیب داده شده بود، شرکت کنندگان شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه اشفته هستند.

معترضان همچنین با سوزاندن پرچم اسرائیل مقابل سفارت این رژیم جنایتکار نهایت نفرت و خشم خود را از موجودیت اشغال‌گران قدس نمایش دادند.

منبع: ایرنا