شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن

الحوثی: آمریکاحوادث ۱۱ سپتامبر را دستاویزی برای حمله به اسلام قرار داد

عبدالملک الحوثی

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: پس از حوادث یازده سپتامبر آمریکا به شکل بی سابقه ای در راستای هدف قرار دادن امت اسلامی حرکت کرد و به رژیم هایی که منافع آنرا تامین می کردند، اکتفا نکرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: پس از حوادث یازده سپتامبر آمریکا به شکل بی سابقه ای در راستای هدف قرار دادن امت اسلامی حرکت کرد و به رژیم هایی که منافع آنرا تامین می کردند، اکتفا نکرد.

وی افزود: آمریکا به تسلط غیرمستقیم بسنده نکرد و به تسلط مستقیم روی آورد و از حوادث یازده سپتامبر به عنوان دستاویزی برای تحقق آن استفاده کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: به موازات تحرک آمریکا پس از یازده سپتامبر، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تشدید شد. فعالیت آمریکا و اسرائیل با هدف نابودی هویت فرهنگی امت اسلامی بود.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: عنوان مبارزه با تروریسم، بهانه ای برای دخالت در سطوح فرهنگی، فکری، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی و در همه زمینه ها بود.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا از حوادث یازده سپتامبر به عنوان بهانه ای برای تسلط بر مقدرات و منابع و ثروتهای کشورهای عربی و اسلامی استفاده کرد. هجمه آمریکا و اسرائیل همزمان با کرنش بیشتر حکام و یاس و نوامیدی در میان مخالفان آمریکا و اسرائیل بود.

وی افزود: در مقابل مقاومت و ایران بر موضع خود در مخالفت با سیطره آمریکایی-اسرائیل ثابت قدم ماند.

الحوثی گفت: حزب الاصلاح یمن خود را به عنوان جریان اسلامی مطرح کرد اما موضع خود را در قبال فلسطین تغییر داد و همسو با آمریکا در هجمه علیه منطقه حرکت کرد.

وی افزود: سیاست حکام در آن دوره همکاری با دشمن بود. در برابر هجمه آمریکایی-صهیونیستی، سید حسین الحوثی فریاد علیه مستکبران سر داد.

منبع: مهر