شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#یمن#فلسطین

تشکر الحوثی از موضع شرافتمندانه ایران

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن گفت سخنی که برخی در خصوص گروههای مقاومت در یمن و لبنان و فلسطین می‌زنند و آن‌ها را به «بازوی سیاست‌های ایران» تشبیه می‌کنند، منطق اسرائیل و آمریکاست. او موضع ایران را شرافتمندانه توصیف کرد و گفت که باید از این موضع ایران در قبال امت مظلوم اسلامی تقدیر کرد.

عبدالملک الحوثی

به گزارش همشهری آنلاین، شفقنا به نقل از المسیره نوشت: او گفت که آمریکا پس از واقعه ۱۱ سپتامبر تلاش کرد تا به طور بی سابقه‌ای امت اسلامی را هدف قرار دهد و به تسلط خویش به کشورهایی که از طریق آن‌ها منافع خود را به پیش می‌برد اکتفا نکرد و همزمان با تحرکات آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر، رژیم اسرائیل نیز دست به ظلم و ستم بیشتری علیه مردم فلسطین زد.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که عنوان «مبارزه با تروریسم» بهانه‌ای شد تا آمریکا در همه شئون فرهنگی، رسانه‌ای، اندیشه‌ای، سیاسی، اقتصادی و در همه امور دخالت کند و رژیم سعودی و امارات نیز به روشنی و وضوح به سمت سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل و دشمنی با جبهه مقاومت پیش رفتند.

او در خصوص مقاومت علیه استکبار، حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطینی را نمونه موفقی دانست و گفت که این گروهها جز از ایران و سوریه از هیچ کشور دیگری حمایت نشدند و نمی‌شوند و لازم است تا دیگر کشورها نیز همچون ایران و سوریه به حمایت از مقاومت روی بیاورند.

به گفته وی آن طرفی که در مقابل پیش‌روی اسرائیل به دیگر کشورها ایستاد ابتدا مقاومت لبنان و سپس مقاومت فلسطینی بود و تحرکات جهان عرب نتوانست نمونه موفقی در این باره از خود به جای بگذارد و از این رو زمانی که موفقیت و کارایی مقاومت خود را نشان داد، توطئه‌ها علیه آن آغاز شد.

او یکی از این توطئه‌ها را «توطئه تکفیری» دانست که تلاش داشت سوریه، حزب‌الله و مردم عراق را در نبردی که در خدمت آمریکا و اسرائیل بود، هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی، سپس به جنگ ۱۱ روزه غزه پرداخت و گفت که پیروزی‌های پی در پی مقاومت در غزه بسیار مهم بود و نشانه‌های روشنی با خود داشت.

او گفت که در نبرد «سیف القدس» رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه مقاومت شروع به کار کرده و تلاش کردند تا از ارزش پیروزی‌هایش بکاهند و این رسانه‌ها در موضع ضد مقاومت فلسطین ظاهر شده و گویی که تابع دشمن اسرائیلی هستند.

الحوثی افزود: «با تمام قدرت و توانایی در چارچوب محور مقاومت و در چارچوب معادله قدس حضور داریم و بخش جداناپذیر از معادله‌ای هستیم که سید حسن نصرالله اعلام کرد و تهدید قدس یعنی یک جنگ منطقه‌ای در چارچوب محور مقاومت.»

رهبر انصارالله یمن به سازش و همراهی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که برخی کشورها تلاش دارند روابط فرهنگی با این رژیم برقرار کنند و این مسأله در خدمت یهود برای تسلط بر امت اسلامی در همه شئون است.

وی تأکید کرد که مردم یمن بر موضع خود در دشمنی با دشمنان و مقابله با آنان و همکاری با محور مقاومت برای هم‌افزایی هرچه بیشتر ایستاده‌اند.

الحوثی گفت: «زمانی که سید حسن نصرالله از کمپین جمع‌آوری کمک‌ها برای مردم فلسطین در یمن متأثر شد، به خوبی درک کرد که سختی‌ها و مشکلات مردم ما تا چه حد است. اولین هدف دشمن این بود که موضع مردم یمن در قبال امت اسلامی را تغییر دهد و مطمئنا در این هدف ناکام ماند.»

او افزود: «مردم ما در همه امور و تا جایی که می‌توانند با محور مقاومت برای ایستادگی در مقابل دشمن اسرائیلی و توطئه‌های آمریکا هماهنگ خواهند بود و مردم یمن به حق آزادی و استقلال و کرامت خود و حق امت اسلامی در خلاصی از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل پایبند است.»

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت که سخنی که برخی در خصوص گروههای مقاومت در یمن و لبنان و فلسطین می‌زنند و آن‌ها را به «بازوی سیاست‌های ایران» تشبیه می‌کنند، منطق اسرائیل و آمریکاست.

او موضع ایران را شرافتمندانه توصیف کرد و گفت که باید از این موضع ایران در قبال امت مظلوم اسلامی تقدیر کرد.

عبدالملک الحوثی همچنین به موضوع جنگ یمن و راه‌حل سیاسی برای پایان آن پرداخت و گفت که ائتلاف سعودی هیچگونه عقب‌نشینی در موضع خود نداشته و یمن خواستار توقف حملات و محاصره است و صلح فقط از این طریق به دست می‌آید.

وی گفت: «زمانی که از کشور خود دفاع کرده و مقابل دشمنی و محاصره می‌ایستیم، ما را به اجرای سیاست‌های ایران متهم می‌کنند.