شهر خبر

انتخابی جام جهانی - بحرین

پیروزی یک گله در بازی یکطرفه/ دیوار دفاعی هنگ کنگ برابر ایران

پیروزی یک گله در بازی یکطرفه/ دیوار دفاعی هنگ کنگ برابر ایران

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست بازی با هنگ کنگ بازی کاملا یکطرفه ای را انجام داد. این پیروزی در حالی به دست آمد که تیم حریف در تمام دقایق بازی به لاک دفاعی فرو رفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ امروز مقابل هنگ کنگ نخستین بازی دور برگشت گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کرد که با پیروزی یک بر صفر ملی‌پوشان ایران در نیمه اول به پایان رسید.

علی قلی زاده (۲۳) برای ایران گلزنی کرد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این دیدار از ترکیب زیر استفاده کرده است:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، وحید امیری، احمد نورالهی، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تصمیم به برگزاری متمرکز دور برگشت رقابت‌های این گروه در کشور بحرین گرفت که کیفیت زمین بازی در دیدار امروز کیفیت قابل قبولی نداشت. با این حال ملی‌پوشان فوتبال ایران با انجام بازی هماهنگ توانستند در اکثر دقایق بازی، مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و هنگ کنگ را تحت فشار قرار دهند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ نخستین موقعیت گلزنی خود را در دقیقه ۲ با کرنر علی قلی زاده و اشتباه دروازه‌بان هنگ کنگ کسب کردند تا سردار آزمون در یک‌قدمی زدن ضربه آخر با دفاع حریف روبرو شده و نتواند آن را تبدیل به گل کند. موقعیت‌هایی که تا پایان نیمه اول به طور یکطرفه از سوی ایران ادامه داشت.

حملات پر تعداد ملی‌پوشان فوتبال ایران با کم دقتی در زدن ضربات آخر راه به جایی نبرد تا اینکه علی قلی زاده در دقیقه ۲۳ با نفوذ خود از سمت راست محوطه جریمه حریف، توانست از زاویه‌ای کاملا بسته دروازه هنگ‌کنگی‌ها را باز کند.

هنگ کنگ پس از دریافت این گل تنها حمله خود را روی دروازه علیرضا بیرانوند طراحی کرد که آنها هم با بی دقتی مهاجم خود به گل نرسیدند.

پس از این اتفاق بار دیگر بازی کاملا یکطرفه از سوی تیم ملی ایران در زمین مسابقه اتفاق افتاد اما هیچ یک از این حملات راهی به چارچوب دروازه هنگ کنگ پیدا نکرد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ با بی دقتی خود تنها یک گل در نیمه اول به ثمر برسانند.