شهرخبر

روش مفید و کاربردی حواستو جمع کن

روش مفید و کاربردی حواستو جمع کن

 روش مفید و کاربردی حواستو جمع کن
همیشه افکار مزاحمی وجود دارند که با افراد همراه هستند، بنابراین یک زمان را به فکر کردن در خصوص افکار مزاحم اختصاص دهید.
به گزارش بهداشت نیوز، تمرکز حواس، یکی از موضوع‌های مهم اجتماعی است که برخی از افراد از آن برخوردار و برخی دیگر نیز با معضل نداشتن تمرکز حواس روبرو هستند؛ به طوری که عده‌ای در تمامی جوانب زندگی حواس جمع هستند و می‌توانند روی مسائل و موارد متفاوتی تمرکز کنند، در حالی که برخی از افراد آنقدر ذهنشان مشغول است که به سختی می‌توانند روی مسائل تمرکز کنند.
 
چرا برخی از افراد می‌توانند تمرکز حواس داشته باشند و برخی دیگر از آن بی بهره هستند؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال باید گفت که جای نگرانی نیست، زیرا برای تقویت تمرکز حواس، تکنیک‌هایی وجود دارند که می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.
 
حواست را جمع کن!
 
وقتی که حواستان از موضوعی پرت می‌شود و نمی‌توانید تمرکز کنید به طور مداوم به خودتان هشدار دهید که " حواست را جمع کن. "که این روش باعث می‌شود به مرور زمان، توجه شما به موضوع موردنظر جلب شود.
 
عوض کردن موضوع
افراد زیادی هستند که وقتی حواسشان از موضوعی پرت می‌شود، به طور کلی موضوع را عوض می‌کنند که این کار باعث می‌شود تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند.
 
به طور مثال؛ بسیاری از دانش آموزان، وقتی موضوع مطالعه را تغییر می‌دهند به خود کمک می‌کنند تا با تمرکز بیشتری درس بخوانند و پیشنهاد این است که شما هم به عنوان یک دانش آموز می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید که یک یا دو ساعت در روز را به هر درس اختصاص دهید و پس از آن، درس دیگری را انتخاب کنید و به مطالعه آن بپردازید.
 
روش عنکبوتی
تا به حال عنکبوت و تارهای عنکبوتی را مشاهده کرده اید؟ اگر شما تارهای عنکبوتی را تحریک کنید کاملا تکان می‌خورند و عنکبوت هم واکنش نشان می‌دهد، امّا اگر همین کار را به طور مداوم و برای چندین بار انجام دهید مشاهده خواهید کرد که عنکبوت دیگر به این عمل واکنش نشان نمی‌دهد، چرا که متوجه می‌شود حشره‌ای در کار نیست که به دام او نیفتاده است و این روش را یاد بگیرید و ذهن خود را برای این منظور پرورش دهید، بنابراین روی هدفی که دارید تمرکز کنید.
 
جایزه و پاداش
جایزه و پاداش روی بسیاری از مسائل و موارد پاسخ مثبت می‌دهد، بنابراین هنگامی که کاری را به طور کامل انجام دادید، به خودتان پاداش دهید که این پاداش می‌تواند متناسب با کاری باشد که انجام می‌دهید. به طور مثال؛ می‌توانید وسایل یا خوراکی‌های مورد علاقه تان را به خود هدیه دهید.
 
فکر کردن به افکار مزاحم
همیشه افکار مزاحمی وجود دارند که با افراد همراه هستند، بنابراین یک زمان را به فکر کردن در خصوص افکار مزاحم اختصاص دهید. باید به یاد داشته باشید هنگامی که این افکار مزاحم در طول روز به ذهن شما خطور می‌کنند و باعث نگرانی شما می‌شوند، آن‌ها را از ذهن خود خارج کنید.