شهر خبر

آیت الله رئیسی: باید کیفیت آموزش را در آموزش و پرورش بالا برد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هرچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، گفت: باید کیفیت آموزش را در آموزش و پرورش بالا برد و عدالت آموزشی را مورد توجه داد.
خبرگزاری میزان - آیت الله سید ابراهیم رئیسی در برنامه «انتخاب و فرهنگ» که با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی از رادیو فرهنگ پخش شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت شما چه الگویی را برای اقتصاد فرهنگ مدنظر قرار می‌دهد به دو موضوع «اقتصاد در خدمت فرهنگ» و «فرهنگ در خدمت اقتصاد» اشاره کرد.

وی پیرامون اقتصاد در خدمت فرهنگ گفت: باید تمام سازوکار‌های اقتصادی را برای ارتقای فرهنگی جامعه با اولویت در حوزه آموزش و پرورش، به کار گرفت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هرچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، جا دارد و با این کار به سرمایه خود می‌افزاییم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز مهمرین سرمایه این کشور نیروی انسانی کارآمد است، بیان داشت: فردی که در کودکی فراگیری درستی داشته باشد و در نوجوانی و جوانی هم سیر درستی را طی کند، می‌تواند نیروی کارآمد و اثرگذاری برای جامعه و در حوزه‌های مختلف باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید کیفیت آموزش را در آموزش و پرورش بالا برد و عدالت آموزشی را مورد توجه داد.

وی تصریح کرد: مدیران باید در جهت اجرایی کردن سیاست‌ها و سند تحول آموزش و پرورش و ارتقای فرهنگی، آموزشی و پرورشی تلاش کنند.

آیت الله رئیسی از وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه‌ای با بیشترین کارمند یاد کرد و گفت: آموزش و پرورش شبکه‌ای گسترده و عمومی‌ترین دستگاهی است که با خانه هر ایرانی در ارتباط است.

وی توجه به معلم، معیشت معلم و نظرات و دیدگاه‌های معلم در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های آموزشی و پرورشی را مورد تاکید قرار داد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک جایگاه کادرسازی برای کشور و تربیت نیروی انسانی، می‌تواند فرهنگ کشور را رقم بزند.

آیت‌الله رئیسی در بعد فرهنگ در خدمت اقتصاد نیز به بیان نکاتی پرداخت و به نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه اشاره کرد.

وی بیان داشت: تولید بهترین فیلم‌های سینمایی، کالا‌های فرهنگی و فرهنگساز، توجه به گردشگری، ساخت اسباب بازی‌ها و انیمیشن از جمله نکات مهمی است که در اینجا باید دولت راه‌ها را باز و آسان کند تا مردم و سازمان‌های مردم نهاد بتوانند ورود و ایفای نقش کنند.

در حال تکمیل...