شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#ایران#روسیه

واکنش اولیانوف به اظهارات عراقچی درباره پایانی بودن دور بعدی مذاکرات وین

اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نظر معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال پایانی بودن دور بعدی گفت‌وگوهای وین را با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده واقع‌بینانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نظر معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال پایانی بودن دور بعدی گفت‌وگوهای وین را «واقع‌بینانه» توصیف کرد.

وی در توییتی در واکنش به صحبت‌های «عباس عراقچی» بعد از نشست دیشب کمیسیون مشترک برجام نوشت: متاسفانه پنجمین دور گفت‌وگوهای وین طبق امید مذاکره‌کنندگان به دور پایانی تبدیل نشد.

این دیپلمات روس که رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات احیای برجام است، افزود: تجربه به ما می‌گوید که در چنین مذاکرات پیچیده‌ای امکان پیش‌بینی دقیق فراهم نیست. اما نظر آقای عراقچی با توجه به پیشرفت حاصل شده، به نظر می‌رسد قضاوت واقع‌بینانه باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین، در گفت‌وگویی، با بیان این‌که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

وی درباره روند مذاکرات هم اظهار داشت: با وجود این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات حاصل شده، اما هنوز بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت.

دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام به منظور احیای توافق وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا از ۱۳ فروردین ماه سال جاری به صورت مجازی کلید خورد و چهار دور مذاکرات به صورت حضوری برگزار شد.

شهر وین پایتخت اتریش باز هم از چهارم خرداد ماه میزبان دور پنجم این مذاکرات بود. مذاکراتی که ۹ روز به طول انجامید و شب گذشته (چهارشنبه/۱۲ خرداد ماه) پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برای جمع بندی مذاکرات، مقرر شد تنفسی داده شود و روسای هیأت‌ها به منظور مشورت‌ها و تصمیم‌گیری‌های بیشتر به پایتخت‌ها بازگردند.

منبع: فارس