شهرخبر

دیوان دادگستری اروپا آلمان را محکوم به نقض قواعد اتحادیه کرد


دیوان دادگستری اروپا آلمان را محکوم به نقض قواعد اتحادیه کرد

دیوان دادگستری اروپا در پی شکایت کمیسیون اروپایی آلمان را محکوم کرد که سال‌ها قواعد کیفیت هوا در اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، از شروع بحران کرونا کیفیت هوا در شهرهای آلمان کمی بهتر شده است. پیش از آن البته آلمان سال ها به طور سیستماتیک بخش نامه کیفیت هوا در اروپا را نقض می کرد. دیوان عدالت اروپا حالا سهل انگاری آلمان در این زمینه را محکوم کرده است.

دیوان دادگستری اروپا آلمان را محکوم کرده است چرا که سال های طولانی در بسیاری شهرهای آن آلاینده های اکسید نیتروژن به میزان قابل توجهی فراتر از حد استاندارد این اتحادیه بالا رفته است. قضات عالی رتبه اروپایی به این نتیجه رسیدند که آلمان به این ترتیب قواعد اتحادیه اروپا را نقض کرده است. این رای دادگاه پیامد شکایت کمیسیون اروپایی انجام شد که در آن به سال های 2010 تا 2016 اشاره شده است.

با این حکم دیوان دادگستری اروپا شرایط جدید از جمله برای وسایل نقلیه دیزلی در برخی مناطق این کشور دور از انتظار نیست. البته کیفیت هوا در شهرهای آلمان اخیرا از جمله به دلیل بحران کرونا کمی بهبود پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات وزارت محیط زیست آلمان در سال 2016 در 90 شهر آلمان آلاینده اکسید نیتروژن آشکارا از حد مجاز فراتر رفت. از آن سال این آمار روند کاهشی داشته است. در سال 2019 25 شهر، در سال کرونایی 2020 6 شهر آلمان از جمله مونیخ و هامبورگ چنین وضعیتی داشتند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال 2018 از این بابت از آلمان شکایت کرده بود.

انتهای پیام/