به گزارش برنا، با قرار گرفتن درایام سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، رویدادهای انقلاب اسلامی و مواضع سیاسی و انقلابی امام راحل و تاثیرات دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و انقلابی آن بر مردم شبه قاره هند و پاکستان در مستند « جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره» در کانال اردوی شبکه سحر مرور می شود.

 این مستند با نگاهی به تاثیر شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بر مردم شبه قاره به عنوان یک مصلح جهانی، حامی مستضعفین، سیاستمدار متقی و رهبری روشنفکر و سیاستمدار انقلابی خواهد پرداخت.

  اقبال عمومی مردم کشمیر و مقبولیت امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید در کنار آیت الله سید محسن حکیم،  گسترش استکبار ستیزی در شبه قاره بعد از انقلاب اسلامی ایران، نفوذ فکری و معنوی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در منطقه شبه قاره به ویژه کشمیر، حمایت های مردم شبه قاره از فتوای امام خمینی(ره) در خصوص سلمان رشدی و نیز روز جهانی قدس، تلاش امام(ره) در ایجاد وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف به ویژه سنی و شیعه و نیز فعالیت های انجام شده در دانشگاه های شبه قاره در جهت شناساندن تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی از جمله مباحث دیگری است که در این مستند بدان پرداخته خواهد شد.

همچنین گفت و گوهایی با شخصیت های هندی و پاکستانی در خصوص میزان عشق و علاقه مردمان شبه قاره به حضرت امام (ره) پخش خواهد شد.   

 مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره» به کارگردانی افسانه مهربانی     در شبکه سحر تولید شده و ساعت 19 به وقت تهران هر روز به مدت 27 دقیقه به روی کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.