شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آتش

تلاش‌‌ برای خاموش کردن آخرین شعله‌های آتش در پالایشگاه تهران/ استقرار ۱۸۰ آتش‌نشان در محل حادثه


تلاش‌‌ برای خاموش کردن آخرین شعله‌های آتش در پالایشگاه تهران/ استقرار 180 آتش‌نشان در محل حادثه

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران، حدود ۱۸۰ آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا در تشریح آخرین روند عملیات مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران، اظهار کرد: در این حادثه در مجموع آتش‌نشانان 10 ایستگاه آتش‌نشانی تهران به همراه چندین دستگاه خودروی پشتیبانی شامل تانکرهای آب، بالابر، خودروی حامل کف و دستگاه تنفسی، گروه "هزمت" (گروه ویژه مقابله با حوادث شیمیایی) به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: در مجموع حدود 180 آتش‌نشان با 60 دستگاه خودروی سازمان آتش‌نشانی تهران در محل حادثه حضور یافتند و بدون وقفه اقدامات خود را انجام دادند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی و متخصصان شرکت نفت، ستاد بحران شهرداری تهران، عوامل فرمانداری ری، نیروی انتظامی، راهور و اورژانس در محل حادثه مذکور، گفت: عوامل راهور با باز نگه داشتن مسیر و جایگزین کردن مسیرهای کمکی، در دسترسی سریع خودروهای عملیاتی به محل حادثه بسیار مؤثر واقع شدند.

ملکی با بیان اینکه عملیات بدون وقفه ادامه دارد، تصریح کرد: در ابتدا به آتش‌نشانان اعلام شد که یکی از مخازن دچار آتش‌سوزی شده اما بعداً مشخص شد که آتش به بخشی از یکی از مخازن کناری نیز سرایت کرده است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: حجم زیادی از شعله‌ها و دود بسیار غلیظ که از فواصل دور و نقاط مختلف شهر نیز قابل رؤیت بود، به آسمان متصاعد می‌شد.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه نزدیک شدن به این آتش‌سوزی بسیار سخت بود، تمام آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی بسیار مناسب، عملیات خود را از چند طرف با استفاده از مانیتورهای زمینی، پرتابل و سرلوله انجام دادند و آب و مواد اطفایی به خوبی تأمین می‌شد.

ملکی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات جانی برجای نگذاشت، گفت: البته تعدادی از همکاران آتش‌نشانی دچار ضعف، بی‌حالی و دودگرفتگی شدند که برای چکاپ کامل به آمبولانسهای مستقر در محل حادثه مراجعه کردند اما این حادثه تاکنون مصدوم حاد نداشته است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه هنوز آتش کاملاً خاموش نشده است، متذکر شد: در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده اما هنوز در یکی از مخازن کمی شعله وجود دارد که طبیعی است؛ زمانیکه مخازن مایعات نفتی مخصوصاً مایعات سنگین، حرارت زیاد ببیند، بسیار سخت خاموش شده و پس از هر چند دقیقه از گذشت خاموشی، به دلیل حرارت زیاد، مجدداً شعله‌ور می‌شود.

وی افزود: این اتفاق (خاموش شدن و شعله‌وری مجدد) هر چند دقیقه یک بار روی می‌دهد که آتش‌نشانان مشغول عملیات اطفا و سرلوله‌ها نیز در حال سرد کردن مابقی مخازن هستند.

ملکی یادآور شد: نگرانی از سرایت آتش به مخازن همجوار تقریباً تا حد زیادی از بین رفته و فقط تنها یک مخزن مذکور، شعله‌ور است که گاهی شعله آن کم و گاهی زیاد می‌شود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه عملیات برای خاموش کردن کامل آتش ادامه دارد، اظهار کرد: آتش‌نشانان هنوز مشغول عملیات هستند همچنین علت حادثه توسط کارشناسان متخصص این حوزه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/