شهر خبر

اعتراف آمریکا به کشتن ۲۰ غیرنظامی در سال گذشته میلادی در افغانستان


اعتراف آمریکا به کشتن 20 غیرنظامی در سال گذشته میلادی در افغانستان

وزارت دفاع آمریکا همزمابا خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعتراف کرد که دستکم ۲۰ غیرنظامی افغان را در سال گذشته میلادی کشته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان در سال 2020 میلادی دستکم 20 غیرنظامی را در این کشور کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کردند.

پنتاگون در گزارشی به کنگره آمریکا اظهار داشت که نیروهای آمریکایی در سال 2020 میلادی 23 غیرنظامی را در عملیات‌های برون مرزی این کشور کشته و 10 تن دیگر را نیز زخمی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی 20 غیرنظامی را در افغانستان، یک نفر را در عراق، یک نفر دیگر را در سومالی و فرد دیگری که که مکانش مشخص نشده است را در سال گذشته میلادی کشته‌اند.

رادیو آزادی نیز به نقل از موسسه غیردولتی «ایروارز» که ارقام قربانیان حمله‌های هوایی آمریکا را جمع آوری می‌کند، اعلام کرد: سال گذشته میلادی در جنگ آمریکا در سراسر جهان 102 نفر کشته شدند که پنج برابر ارقام منتشر شده از سوی پنتاگون است.

ایروارز به گزارش دفتر معاونت سازمان ملل در کابل (یوناما) هم اشاره کرده است که براساس آن سال گذشته در حمله‌های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا 89 غیرنظامی در افغانستان کشته و 31 تن دیگر زخمی شده‌اند.

براساس اسناد کنگره آمریکا، در سال 2020 سه میلیون دلار به پنتاگون اختصاص داده شد تا به خانواده‌های قربانیان غیرنظامی به عنوان غرامت بپرداز اما پنتاگون تا هنوز این کار را نکرده است.

انتهای پیام/.