شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#نتایج#تعداد

اتریشی‌ها بدترین دیدگاه را نسبت به اتحادیه اروپا دارند


اتریشی‌ها بدترین دیدگاه را نسبت به اتحادیه اروپا دارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اتریشی‌ها در حال حاضر بدترین تصویر را از اتحادیه اروپا دارند و تعداد زیادی از آن‌ها تحولات در این منطقه را در مسیر نادرستی ارزیابی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اتریشی ها در حال حاضر بدترین تصویر را از اتحادیه اروپا دارند.

بر اساس نظرسنجی یورو بارومتر در اتریش تنها 34 درصد شهروندان تصویر مثبتی از اتحادیه اروپا دارند که 14 امتیاز کم تر از میانگین اتحادیه اروپا است.

بر این اساس اکثر شهروندان در اتریش و اتحادیه اروپا خواهان اختیارات بیشتر اتحادیه اروپا برای غلبه بر کرونا هستند. 8 درصد شهروندان اتریشی تصویری بسیار مثبت و 26 درصد هم تصویر مثبتی از اروپا دارند. در مقابل 5 درصد اتریشی ها تصویر بسیار منفی و 22 درصد تصویر منفی از اتحادیه اروپا دارند و 39 درصد هم تصویری خنثی دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 47 درصد شهروندان اتریشی بر این باورند که امور در اتحادیه اروپا در مسیر نادرستی در جریان است. یک سوم شهروندان هم تحولات را در مسیر درستی ارزیابی می کنند. 53 درصد شهروندان این کشور هم از اقدامات اتحادیه اروپا علیه کرونا ابراز رضایت کرده‌اند، این در حالی است که در سراسر اروپا تنها 48 درصد در این باره ابراز رضایتمندی کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که همبستگی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بین 51 درصد از شهروندان اتریشی و 53 درصد در سراسر اتحادیه اروپا نارضایت بخش توصیف شده است.

بر این اساس 61 درصد از شهروندان اتریشی و 74 درصد از شهروندان اروپایی بر این عقیده‌اند که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در غلبه بر بحران کرونا بر عهده گیرد و اکثر شهروندان هم اولویت را دسترسی به واکسن ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/