شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#منابع#سعد حریری

منابع ارشد لبنان: دولت به این زودی‌ها تشکیل نمی‌شود/ سعد حریری از پارلمان استعفا می‌کند


منابع ارشد لبنان: دولت به این زودی‌ها تشکیل نمی‌شود/ سعد حریری از پارلمان استعفا می‌کند

منابع ارشد لبنان با انتقاد از ادامه اختلافات میان عون و حریری اعلام کردند که دولت لبنان به این زودی‌ها تشکیل نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، منابع ارشد لبنان گزارش دادند که دولت این کشور به این زودی‌ها تشکیل نخواهد شد و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف قصد خود را برای استعفا از پارلمان به «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرده است.

این منابع تاکید کردند که ابتکار نبیه بری تشکیل کابینه هنوز به پایان نرسیده و در ابتدای راه است اما در همین ابتدا با موانعی برخورد کرد که شانس موفقیت آن را کاهش می‌دهد.

منابع مذکور اظهار داشتند، آنچه در روزهای آینده در انتظار مردم لبنان خواهد بود فاجعه بار است.

منابع ارشد لبنان در ادامه با انتقاد از ادامه اختلافات میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و سعد حریری اعلام کردند، پیوند دادن سرنوشت یک ملت به دیدار میان دو نفر تاسف بار است و دولت نه امروز و نه فردا تشکیل نخواهد شد.

بر اساس گزارش این منابع سعد حریری در آخرین دیدار خود با نبیه بری اعلام کرد که قصد دارد از پارلمان لبنان استعفا کند.

منابع نزدیک به رئیس جمهوری لبنان درباره ابتکار جدید رئیس پارلمان این کشور برای تشکیل دولت اظهار داشتند که رئیس‌جمهور فرصت کامل در اختیار نبیه بری قرار خواهد داد و به موفقیت این ابتکار امیدوار است؛ اما اگر به زودی نتیجه مثبتی حاصل نشود رئیس جمهور مجبور خواهد شد گزینه های دیگری را برای تشکیل دولت مورد بررسی قرار دهد.

این منابع تاکید کردند که میشل عون نمی‌تواند ادامه درد و رنج لبنانی‌ها را تحمل کند و همیشه در جهت اولویت دادن به نکات مثبت است؛ اما نمی‌تواند تا پایان دوره خود منتظر سعد حریری بماند.

منابع ریاست جمهوری لبنان همچنین اعلام کردند که فرار سعد حریری از مسئولیت خود در تشکیل یک دولت معتدل و طبق میثاق ریاست‌جمهوری، نقض قانون اساسی بوده و او در تلاش برای تسلط بر اختیارات رئیس جمهوری است.

منابع معتقدند، در صورتی که سعد حریری به تعهدات خود پایبند نباشد بار دیگر ثابت می‌شود که او همچنان در حال طفره رفتن و ادامه دادن به روند بن‌بست سیاسی لبنان است؛ همانطور که مانورهای او در گذشته نیز این موضوع را نشان می‌دهد و تاکید می‌کند که حریری به دنبال اتلاف وقت است.

انتهای پیام/