به گزارش برنا؛ شب گذشته موردی از آتش سوزی حوالی پالایشگاه تهران گزارش شد که در پی آن همه شهرستان های استان تهران در آماده باش کامل به سر میبرند.

 

ساعت 14:24

جلال ملکی: عملیات ادامه دارد/ دودگرفتگی برخی از آتش نشانان

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه پالایشگاه تهران و عملیات اطفا حریق که از ساعت 19:30 روز گذشته رخ داد و تا کنون ادامه دارد، گفت: ده ایستگاه از سازمان آتش نشانی تهران به همراه چند ایستگاه پشتیبانی شامل تانکرهای آب، بالابر، خودرو حامل کف، دستگاه تنفسی و... در محل حاضر شدند.

او افزود: مجموع خودروهایی که از سازمان آتش نشانی تهران حضور داشتند 60 دستگاه بود که 180 آتش نشان از شب گذشته بدون وقفه کار خود را انجام می دهند.

ملکی تصریح کرد: آتش نشانی شرکت نفت از ابتدا در محل حاضر شد و تمام کارشناسان و متخصصان هم حاضر شدند و آتش نشانی های اطراف، ستاد بحران شهرداری تهران، فرمانداری ویژه ری، راهور، ناجا، اورژانس و... در محل بودند. دوستان راهور در محل حضور داشتند و باعث تردد روان مسیرها شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: در ابتدا اعلام شد یکی از مخازن دچار آتش سوزی شد اما به بخشی از آتش به مخزن بغلی سرایت کرد و حجم زیادی از شعله ها به آسمان می رفت که از فاصله دور دست قابل رویت بود.

ملکی گفت: عملیات از چندین طرف انجام دادند و به خوبی مواد اطفا حریق تامین می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: تا این لحظه تلفات جانی نداشتیم اما برخی از همکاران تهران و شهرستان دچار ضعف و بی حالی و دودگرفتگی شدند که برای چکاپ کامل به آمبولانس های اورژانس مراجعه کردند اما مصدوم سوختگی و بدحال وجود نداشت.

او در پایان تاکید کرد: بخش زیادی از آتش خاموش شده اما مایعات نفتی حرارت بگیرد سخت خاموش می شود و پس از خاموش شدن به خاطر حرارت درونی خود دوباره شعله ور می شود و آتش نشانان عمل اطفا و سرد کردن انجام می دهند. در حال سرد کردن بقیه مخازن هستیم فقط بخشی از یک مخزن در حال اطفا هستند. این عملیات ها عجیب نیست. آتش نشانان در محل مشغول هستند.