شهر خبر

روحانی:

آب خلیج فارس و دریای عمان به اصفهان و خراسان خواهد رسید

روحانی: آب خلیج فارس و دریای عمان به اصفهان و خراسان خواهد رسید

رئیس جمهور گفت: آب دریای عمان و خلیج فارس را شیرین کردیم و به مناطق کویری کشور بردیم و این طرح عظیم ادامه خواهد یافت؛ آب شیرین به سیرجان، کرمان، یزد و اردکان رسیده و به اصفهان، خراسان‌های جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان می‌رسد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز آیین افتتاح طرح‌های وزارت کشاورزی با اشاره سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: محبت مردم به امام از سال 1368 و از زمان رحلت ایشان تا الان بیشتر می‌شود و ایشان کار بزرگی برای ایران و منطقه انجام دادند. ایشان شیوه والایی که برای اداره کشور داشت و کم دستور می‌داد اما اندیشه علمی و دینی او مرتب برای مردم بیان می‌شد.

وی گفت: امام باورها را افزایش می‌داد و با علم، دانش و اندیشه جدید خود گره‌ها را باز می‌کرد و پیروانش هم آن راه را طی می‌کردند. دیدیم که هیچ‌کس نمی‌تواند با اندیشه مبارزه کند و 15 خرداد نشان داد یک رژیم تا دندان مسلح خواست با اندیشه‌ی امام مبارزه کند که شکست خورد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر مسئله آب و خاک تأکید داشتیم که باید مورد مراقبت قرار بگیرد. همان‌طور که آب شور را شیرین می‌کنیم و به مردم می‌رسانیم، با زهکشی نیز زمین شور را شیرین کرده و برای کشاورزی آماده می‌کنیم.

وی به طرح انتقال آب از دریا به مناطق مرکزی کشور اشاره کرد و گفت: آب دریای عمان و خلیج فارس را شیرین کردیم و به مناطق کویری کشور بردیم و این طرح عظیم ادامه خواهد یافت؛ آب شیرین به سیرجان، کرمان، یزد و اردکان رسیده و به اصفهان، خراسان‌های جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان می‌رسد.

حسن روحانی هم‌چنین در ابتدای این مراسم، برای جهش تولید فرمان افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور را با اعتبار 7 هزار و 521 میلیارد تومان صادر کرد.

وی در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح 20 هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان، 7 طرح سازمان شیلات ایران، آغاز عملیات اجرایی دو طرح زیرساخت شیلات در سواحل جنوب کشور، یک‌هزار و 634 طرح گلخانه‌ای به مساحت هزار و 217 هکتار در سطح کشور و همچنین مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران را صادر کرد.

افتتاح این طرح‌ها برای 15هزار و 794 نفر اشتغال به همراه دارد.