شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور

روحانی: اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود | مردم نباید به تبلیغات غلط و دشمن شادکن نسبت به کشور اعتنا کنند

رئیس جمهور گفت: هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و... نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد.

حسن روحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا و فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه همه پیام ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود، تاکید کرد: هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و... نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد.

روحانی گفت: بسیار خوشحالم در شرایط جنگ اقتصادی هفتادمین پنج‌شنبه افتتاح را امروز شاهد بودیم و ان‌شاالله این پنج‌شنبه‌ها را تا آخرین پنجشنبه خدمت در این دولت ادامه خواهیم داد که روز عید غدیر خم خواهد بود.

وی ادامه داد: این افتتاح‌ها نشانه خوبی برای دشمنان و بدخواهان است. آنها فکر می‌کردند با تحریم‌ها می‌توانند همه چیز را متوقف کنند ولی ما خواستیم با این پنج‌شنبه‌های افتتاح به آنها بفهمانیم ملت ایران و مدیران کشور در سخت‌ترین شرایط کشور هم برای تولید و جهش آن تلاش‌هایشان ادامه خواهد داشت و به ثمر می‌رسانند.

رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح‌های امروز اظهار کرد: امروز بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و برای بیش از ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی شد. بیش از ۲۰ هزار هکتار زهکشی شد. این کار درآمد بخش کشاورزی را به دو برابر می‌رساند و بر محصولات کشاورزی افزوده می‌شود.

روحانی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: از سال ۶۸ تا به امروز، هر روز عشق مردم به امام خمینی(ره)   بیشتر می‌شود؛ به خاطر کاری که ایشان برای ایران، منطقه کرد و شیوه ویژه ایشان برای اداره کل کشور انجام دادند. امام راحل مقام والایی در کشور بود که معمولا دستور کم می‌داد اما اندیشه علمی و دینی‌اش به طور مرتب برای مردم بیان و پخش می‌شد. این اندیشه موجب می‌شد راه جدید برای مسئولان اجرایی گشوده شود.

 اگر مردم به راه و مسیر باور داشته باشند موفق می‌شویم

وی با بیان اینکه قبل از اینکه امام دستوری بدهد، با بیان اندیشه باور را ایجاد می‌کرد و این باور عمل را ایجاد می‌کرد، خاطرنشان کرد: اگر باور را در اندیشه مردم ایجاد کنیم و مردم به راه و مسیر باور داشته باشند، موفق می‌شویم. خیلی از کارها با دستور نمی‌توان انجام داد. خیلی از کارها برنامه‌ریزی، تحقیقات عملی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و علم روز می‌خواهد.

رییس‌ دولت دوازدهم افزود: وقتی بحث اینترنت اشیا مطرح می‌شود، وزارت ارتباطات خودش را به کشاورزی وصل می‌کند و این دانش‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و وضع یک مرغداری، یک دامداری، یک باغ و یک مزرعه و... را به ما اطلاع می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه امروز همه چیز باید مبتنی بر علم باشد، بیان کرد: علم و دانش برای ما باور می‌سازد. اگر باور ساخت همه به میدان می‌آیند. امام باورها را افزایش می‌داد و با علم و دانش و اندیشه جدیدش، گره‌ها را می‌گشود و علاقه‌مندانش مسیر را طی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند با اندیشه مقابله کند، بیان کرد: ۱۵ خرداد نشان داد که یک رژیم که تا دادن مسلح است و متکی به آمریکا بود، خواست با اندیشه امام مبارزه کند و شکست خورد. همه ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود. مردمی که به راه، باور، اندیشه و نهضت امام باور کرده بودند، در برابر گلوله، شکنجه، زندان و... ایستادگی کرده و نهضت را به پیروزی رسیدند.

به گفته رییس‌جمهوری، هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و... نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد. ان‌شاالله همه ما پیرو خط، راه و اندیشه امام باشیم و بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و تعالی کشور قرار بدهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت خاک و آب در کشور گفت: ما باید مراقب خاک‌خودمان باشیم باید خاک را درست حفظ کرد. زمین شور را با زهکشی شیرین می‌کنیم. در مساله احیای زمین کار بزرگی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد و حدود ۶۰۰ هزار هکتار زمین را در کشور احیا کردیم. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این‌روزها تبلیغات ناروا و غلط بیشتر شنیده می‌شود، اظهار کرد: مردم باید به آمار و ارقام استان خود و سراسر کشور توجه کنند و بعد هم بدانند همه اینها در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی بوجود آمده و در سایه تلاش و ایثار همه مردم و مدیران عزیز بوده است. 

رئیس جمهور گفت: مردم نباید به تبلیغات غلط و دشمن شادکن نسبت به کشور اعتنا کنند. متاسفانه این‌روزها تبلیغات ناروا و غلط بیشتر شنیده می‌شود.