به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام بهزاد جهانیان، مسئول روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ۲۰ نفر در پی آتش‌سوزی ناو خارک به بیمارستان‌های بندرعباس اعزام شدند که جراحت آنان سطحی است.

او ادامه داد: این مصدومان در بیمارستان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس مداوا شدند و ۲ نفر از آنان که گاز بیشتری استشمام کرده بودند شب گذشته به بیمارستان شهید محمدی این شهر اعزام شدند. حال این افراد در حال حاضر خوب است و در سلامت به سر می‌برند و از مردم تقاضا داریم به شایعه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود توجه نکنند.

مسئول روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: آتش‌سوزی ناو خارک از موتور خانه آغاز شده بود که نیروها با یدکش و بالگرد از محل حادثه به ساحل منتقل شدند. ناو خارک که از ساعت ۱۱ روز گذشته دچار این حریق شده بود در حدود ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز در اعماق دریا غرق شد و تلاش‌ها برای نجات آن نافرجام باقی ماند.

مسؤول روابط عمومی منطقه یکم نداجا ابراز داشت: ناو خارک در زمان وقوع حادثه ۴۰۰ نفر پرسنل شامل نیروهای آموزشی و خدمه داشت که همه آنان نجات یافته‌اند و این حریق تلفات جانی نداشته است.

او افزود: ناو لجستیکی ۳۰ هزار تنی خارک بعد از ناو بندر مکران بزرگترین ناو لجستیکی منطقه بود و نیروهایی که بر روی آن حضور داشتند در منطقه دوم نیروی دریایی در جاسک حضور دارند. ناو خارک با سامانه بخار آب حرکت می‌کرد و برق آن از طریق ژنراتورهای با توان ۵۰۰ کیلو وات تأمین می‌شد.